Make it crisp, make it iconic, make it fashion

13-12-2021 (15:09) - Campagnes

De Lay’s® Iconic Restaurant flavours-winnaar is bekend. De consument besliste: de Lay’s x Subway® Teriyaki smaak is verkozen tot de lekkerste smaak. Zo’n iconische titel laat Lay’s® niet zomaar passeren en daarom eert het chipsmerk de winnende smaak met een - volgens het chipsmerk- nu al legendarische Crispy Puffer Jacket, gemaakt van ongebruikte chipszakkenfolie en gevuld met de Lay’s® x Subway® Teriyaki-chips. Fans maken kans om de jas te winnen via de Lay’s® actiesite en een speciale AR Snapchat filter.
 
Lay’s®, het chipsmerk van PepsiCo, lanceerde april dit jaar samen met drie wereldbekende restaurants de Lay’s® Iconic Restaurant Flavours. Onder het motto ‘het beste van twee werelden’ steekt Lay’s® de kraak in enkele iconische recepten van KFC®, Subway® en Pizza Hut™. Gedurende de afgelopen maanden kon de chipsliefhebber proeven van drie gloednieuwe smaken: Lay’s® x Pizza Hut™ Margherita, Lay’s® x Subway® Teriyaki en Lay’s® x KFC® Original Recipe Chicken.
 
Vanaf september nodigde Lay’s® de consument uit om het verschil te maken door te stemmen op hun favoriete smaak. Must-have merchandise als hippe sokken, plaids en sweatshirts plezierden de stemmers en haalde hen over hun favoriete smaak te kiezen. De winnende smaak blijft namelijk langer beschikbaar op de schappen in de winkel in Nederland.n Overigens niet getreurd voor de twee andere smaken, want ook die liggen nog eventjes in de winkel.
 

Defano gezicht van de campagne

Lay’s® zet nu de winnaar vol in de schijnwerpers met Defano als gezicht van de campagne. De winnende smaak wakkerde de ontwerpdrang van XPLCT Studios aan, want zij mochten exclusief de Crispy Puffer Jacket ontwerpen.