Maurten gaat 'Unofficial' voor topsporters met andere sponsor

10-07-2019 (13:09) - Campagnes

De commercial van de nieuwe campagne van sport-supplementenmerk Maurten klinkt als een geheimzinnige Anonymous-boodschap en dat is precies de bedoeling. 
 
De producten van Maurten worden officieel gebruikt door topsporters als Mo Farah, Eliud Kipchoge, Mary Keitany en Jan Frodeno. Maar volgens het Zweedse bedrijf is het merk ook erg populair bij atleten die door andere producenten van sportsupplementen worden gesponsord. Om hun sponsordeal niet in gevaar te brengen, gebruiken ze de Maurten-producten onopvallend. 
 

Limited edition

Terwijl andere bedrijven niet blij zouden worden van het feit dat hun merk ‘stiekem’ wordt gebruikt door topsporters, heeft Maureen besloten van de nood een deugd te maken met de limited edition Maurten Unofficial-producten.  
 
De reclamespot is ontwikkeld door filmproductiebedrijf HALAL. De geblurde gezichten van de sporters, een vervormde voice-over, het klinkt en ziet er allemaal erg geheimzinnig uit. De verpakking van de producten, ontwikkeld door het bureau Åkestam Holst, heeft geen logo en nergens is te zien van welk merk de lijn is. De naam van de nieuwe campagne maakt het af: ‘Maurten Unofficial’. 
 

Credits: 

Klant: Maurten
Bureau: Åkestam Holst
Productiebedrijf: HALAL
Regisseur: Madja Amin
Hoofd pr: Ine Kim
Film & fotografie: HALAL