Medemens centraal bij Cordaid

01-02-2018 (11:27) - Campagnes

Cordaid heeft Made in May gekozen om een merkcampagne te ontwikkelen die de Nederlandse samenleving aanspoort om mensen in nood te helpen.  


elkaar helpen 

“We benne op de wereld om mekaar te hellepen niewaar?”. Deze leus uit het tv-programma ‘t Schaep met de vijf pooten is de inspiratie voor een campagne die oproept om eens wat vakenaar elkaar om te kijken. Behalve de merkbekendheid vergroten, wil de commercial het Nederlandse publiek wijzen op een belangrijke waarde: klaarstaan voor je medemens, waar dan ook ter wereld. Dit zie je terug in de tv-spot die vanaf van 1 februari te zien is op de publieke zenders en regionale omroepen.  

Cordaid zet zich in voor 1,2 miljard mensen in de wereld die in armoede leven of door oorlog en rampen geen toekomstperspectief hebben. 


credits

Verantwoordelijk bij klant: Simone van Hamond, Alexandra van Nieuwenhuijzen, Matthias van Halem

Bureau: Made in May
Harry Puts - Creatie
Katja van der Vet- Account

Productiemaatschappij: Zboray
Michiel Mulder - regisseur
Koen Plate - producer