Met wie zou jij een beschuitje willen eten?

29-05-2019 (16:51) - Campagnes

Deze lente wordt de iconische beschuit van Bolletje opnieuw in de spotlight gezet. RTL en Qmusic zetten hun eerder aangekondigde strategische alliantie in voor deze branded content-campagne. Dr. Love Robert ten Brink van 'All You Need Is Love' en Mattie & Marieke van Qmusic roepen heel Nederland op om antwoord te geven op de vraag: “Met wie zou jij een beschuitje willen eten?”.

De campagne is deze week gestart met een radiopromo van Mattie & Marieke rond hun ochtendshow op Qmusic. Zij roepen mensen op om via www.allyouneedislove.nl in te zenden met wie zij een beschuitje zouden willen eten. Ook op de TV-zenders van RTL is deze week de oproep zichtbaar: in de brand promotion rijdt niemand minder dan Robert ten Brink rond in zijn Bolletje beschuitbus. Van 3 tot en met 7 juni gaat hij met deze bus op pad om inzenders te verrassen. Hij brengt die dagen live verslag uit in de ochtendshow van Mattie & Marieke. Daarnaast zijn tot eind juni videoverslagen in de vorm van korte afleveringen te zien via branded promo’s op de RTL-zenders, de website van 'All You Need Is Love' en de website en app van 'RTL Boulevard'.


oer-Hollands

Sándor van Mil, Marketing Manager bij Bolletje: “Door deze samenwerking met RTL en Qmusic voorzien we de iconische Bolletje beschuit via een dikke vette knipoog van een krachtige impuls. Wie is er niet opgegroeid met deze kreet? Beschuit wordt op eigentijdse wijze bevestigd als de lekkere afsluiter van een voedzaam (Bolletje) ontbijt. Robert ten Brink en Mattie & Marieke passen enorm goed bij de oer-Hollandse beschuit en zijn bij uitstek in staat de Nederlandse consument te overtuigen dat beschuit en een voedzaam ontbijt hand in hand gaan. Zeker als er een dosis romantiek in het spel is. Ik ben daarom erg enthousiast over dit branded content concept van deze twee sterke mediamerken.”

Mediaxplain*, het media- en marketingbureau van Bolletje, is verantwoordelijk voor de strategie en totstandkoming van de campagne.