Nieuw campagnegezicht Renault bij start Dealer Dagen campagne

16-12-2019 (12:20) - Campagnes

Maandag 16 december geeft het nieuwe campagnegezicht van Renault het startsein aan de landelijke sales campagne: Dealer Dagen. René Hendricks (acteur Max van den Burg) representeert in deze campagne de verkoopadviseur van elke Renault dealer in Nederland.
 
Als sympathieke en vindingrijke dealer helpt hij om dé Renault en dé deal te vinden die volledig voldoet aan de wensen van nieuwe en bestaande klanten. Dit doet hij 3 tot 4 keer per jaar tijdens deze Dealer Dagen events middels een 360 graden campagne ontwikkeld door Publicis en Prodigious, onderdeel van Publicis Groupe Nederland. Met deze nieuwe campagne geeft Renault dealers een podium.
 
In de campagne staat het keuzeproces van de autoliefhebber centraal. De ideale auto is tenslotte voor iedereen anders. Er zijn veel verschillende leef- en werksituaties denkbaar waar een auto bij moet passen. Verkoopadviseur René combineert zijn passie voor het vak met een feilloos inlevingsvermogen. Hij haalt alles uit de kast om de ideale Renault voor de klant te vinden.
 

360 graden campagne

De 360 graden campagne bestaat uit tv- en radiocommercials, showroommaterialen, banners, social media
posts, online video’s, print advertenties, OOH, POS en een speciale actiewebsite waar de autoliefhebber zijn persoonlijke inruildeal kan berekenen. De tv- en radiocommercials zijn gebaseerd op veel voorkomende vragen die de Renault dealers in Nederland krijgen. In de eerste commercial staat de buurman centraal. Ondanks dat status een minder grote rol speelt dan vroeger, vinden veel potentiële kopers het toch belangrijk wat hun direct omgeving wat de nieuwe auto vindt. Verkoopadviseur René van Renault zet met alle liefde een stap extra om zijn klanten hierbij te helpen.
 
“Met de creatie van deze nieuwe campagne geven we een nieuwe dimensie aan de promotionele communicatie strategie van Renault. Hierbij zijn de belangrijkste doelstellingen om zowel onderscheidend te zijn als een sympathiek en menselijk gezicht te geven aan dit type communicatie”, aldus Hubert Frederix, Manager Marketing Communication bij Renault.
 
“Wij zijn erg trots en blij met het resultaat van de campagne. Samen met Renault en het dealernetwerk hebben we het juiste inzicht gekregen en kunnen we de campagne baseren op de echte vragen, behoeftes en wensen van de showroombezoeker”, zegt Katelijn van Lieshout, Business Director bij Publicis Nederland over de campagne. “We geven het menselijke, familiaire karakter van Renault mee in deze campagne door de Renault dealer een gezicht te geven en met humor in te brengen in de scripts. We werken nu verder aan de tweede flight waarin René ook weer een stapje extra zet.”

 

Credits

Klant - Renault Nederland
Hubert Frederix – Manager Marketing Communicatie
Jose Grijpink – Senior Campagne manager
Bart ter Beek – Campagne manager
Bureau – Publicis Groupe Nederland
Creatie
Marco Sluijter – Art Director
Sandor Wouters – Copywriter
Mischa Schreuder – Creative Director
Ramon Stalenhoef - Creative Director
Janneke Koning – Designer
Thomas Meinen – Designer
Account
Katelijn van Lieshout – Business Director
Manon Langelaar - RTV Producer
Luke Boots – Producer
Productiemaatschappij – Czar
Regisseur – Jonathan Elbers
Post Productie– Storm Amsterdam
Sound – Macloud Amsterdam
Fotografie – Arno Bosma
Dealer communicatie – Dennis Bolding & Cees van der Steen
Media – OMD
Social Media community – Dorst & Lesser