Nieuwe brand identity New York Pizza

07-08-2017 (16:07) - Campagnes

Toen drie Nederlandse vrienden in 1993 de typische New Yorkse ‘slice’ naar Nederland haalden, werd New York Pizza geboren. Vanaf het begin koos New York Pizza voor een echt New Yorkse uitstraling: urban, vol energie en recht voor z’n raap. En met die ‘attitude’ moet je je blijven vernieuwen. Daarom kiest New York Pizza nu voor een nieuwe merkstrategie en huisstijl. Plus een commercial die in the big apple werd opgenomen


commercial opgenomen in New York

Het vernieuwde logo is duidelijker, krachtiger en beter leesbaar. Maar nog altijd herkenbaar als New York Pizza. Het merk identificeert zich meer dan ooit met de ‘big apple’. Zo is de nieuwe tv-commercial opgenomen in New York en is er in alle off- en online uitingen wel iets terug te vinden van de stad, van graffiti-art uit de wijk Bushwick tot pizza-etende locals in Central Park. 
 

bigger, better, faster

Begin jaren ‘90 haalde New York Pizza de “Authentic New York Pizza slice” naar Nederland. In die periode is het bedrijf uitgegroeid tot de grootste Nederlandse pizzaketen die de allerlekkerste pizza’s zo snel mogelijk levert aan de klant. De huisstijl vernieuwing gaat hand in hand met een nieuwe strategie. New York Pizza wil nog meer terug naar haar roots: New York. ‘De big slice of New York attitude zit in ons DNA verweven en wordt met de nieuwe strategie nog duidelijker’ aldus Philippe Vorst, CEO van New York Pizza.