Nieuwe campagne Alzheimer NL: drie generaties over impact dementie

03-10-2019 (11:38) - Campagnes

In de nieuwe Stop Dementie campagne van Alzheimer Nederland staat dit jaar het verhaal centraal van drie generaties: opa Frans, zijn dochter Sharon en kleindochter Djez-Lin. De campagne is ontwikkeld door Born05.

Met de nieuwe commercials wil de organisatie nieuwe donateurs werven, zodat er meer geld beschikbaar komt voor belangrijk wetenschappelijk onderzoek. Er is vrijwel nog geen behandeling mogelijk en de ziekte is nog niet te genezen. In de nieuwe campagne is de impact van de ziekte voelbaar gemaakt in een klein en krachtig familieportret. Opa Frans heeft dementie. Dat raakt niet alleen zijn dochter, maar ook zijn kleindochter. 'Voor mij is het te laat, maar ik wil niets liever dan dat dit hen bespaard blijft.' De campagne is vanaf 3 oktober te zien op diverse TV- en online kanalen.
 

Credits:

 
Klant: Alzheimer Nederland
Verantwoordelijken bij klant: Patricia Kerckhoff, Henriëtte Brons, Lineke Awater, Natalie Delzenne, Anne-Marie Blomesath
Bureau: Born05
Strategie & Creatie: Dennis van Vugt, Harm Balvers
Account: Laura Meerstadt
Regie: Aaron van Valen
Productie: Ushani Karunadasa, Eveline Bloemendal (de Haaien), Romke Janssen (Born05)
Muziek: Erik-Jan Grob