Nieuwe campagne Shimano: racen op mountainbike via Instagram

21-11-2019 (13:30) - Campagnes

In de fietswereld draait alles om presteren en het achterlaten van je spoor, letterlijk en figuurlijk. Via de social first game Trail Tap vertaalt fietsmerk Shimano deze ambities naar online. Tegelijk worden de nieuwste mountainbike-groepsets geïntroduceerd.
 
Trail Tap is ontwikkeld door het Amsterdamse reclamebureau Boomerang Agency en game developer Klare Koek, in samenwerking met het digitale team van Shimano Europa. Het is de grootste campagne onder de nieuwe pay-off ‘Make your Mark’. De aandacht van de doelgroep wordt getrokken via social ads door in te spelen op hun prestatiedrang: een trigger om de game te gaan spelen, waarmee tegelijk de groepset wordt geïntroduceerd.
 

Scoren = winnen

Via Instagram Stories belanden spelers in een game, waar ze ‘proefritten’ kunnen maken op verschillende niveaus. De topscoorders per niveau winnen een bijbehorende groepset. Het spel kan ook op desktop worden gespeeld. Topmountainbikers Martin Maes, Greg Minnaar, Greg Callaghan, Noga Korem, Maxime Marotte en Wyn Masters zijn de ambassadeurs van de campagne. Zij delen hun persoonlijke record op Trail Tap en en inspireren hun achterban om mee te doen.