Nieuwe Lotto campagne stelt geluk delen centraal

10-08-2020 (17:05) - Campagnes

De nieuwe campagne van Lotto (onderdeel van de Nederlandse Loterij) en Selmore borduurt voort op het Guiding Idea dat ook al in eerdere campagnes zichtbaar was. Lotto winnaars laten hun lot niet liggen. Ze blijven gewoon zichzelf, maar doen wel buitengewoon gewone dingen. En daar nemen de winnaars hun omgeving graag in mee.
 
De corona-crisis doet ons nog eens extra beseffen hoe belangrijk familie en vrienden voor ons zijn. Lotto spelers zijn sociale dieren en omringen zich graag met de mensen die zij liefhebben. In de nieuwste Lotto campagne gaat winnaar Gerard nog een stap verder: hij wil iets speciaals doen voor zijn ouders en laat een geheel ingericht huis voor hen bouwen.
 
 We zien hoe de ingehuurde architect (gespeeld door Arjan Ederveen) en zijn assistenten (met o.a. Michiel de Zeeuw) de meest moderne en minimalistische ontwerpen voorstellen. Maar Gerard heeft duidelijk een ander idee in zijn hoofd: het moet vooral “gezellig” worden. Er ontstaat een mooie clash of styles. Uiteindelijk blijkt dat Gerard het huis helemaal niet voor zichzelf maar voor zijn ouders bouwt.
 
Diederick Hillenius, creative partner van Selmore: “Lotto is een sympathiek en sociaal merk met humor. Dat geluid slaat aan bij de doelgroep en vormt een rijke voedingsbodem voor steeds weer een nieuwe campagne. We zien Arjan Ederveen in een prachtrol als architect die het Lotto-winnaar Gerard niet bepaald gemakkelijk maakt.”
 

360-campagne

Selmore, Blauw Gras en Men in Green hebben gezamenlijk de 360-campagne vormgegeven. In de activatie verkoopt Lotto echte designmeubelen (geselecteerd door Michiel de Zeeuw) voor de prijs van 2 euro, het bedrag van een Lotto lot, en online vertelt winnaar Gerard hoe makkelijk het is om met Lotto mee te spelen. Via digital out of home en instore communicatie motiveren we mensen een lot te kopen.
 

Mooi vervolg op campagnereeks Lotto

Michael Kastelijns, business director bij Nederlandse Loterij: 'Lotto is een spel voor mensen zoals jij en ik: we houden graag vast aan al het moois van ons leven, maar doen ook graag iets bijzonders. Zo volgt Gerard Lotto winnaar Arie op die afgelopen februari gewoon bleef werken, maar wel zijn collega’s trakteerde op een ‘boulette en croûte’ (gewoon een broodje bal) in een driesterrentent van Robert Kranenborg. Daarvoor ging Lotto winnaar Frans nog gewoon kamperen met zijn vrouw in een campertje in Frankrijk, maar huurden ze wel een chateau voor de hele familie.'


Credits

Opdrachtgever: Nederlandse Loterij/Lotto, Michael Kastelijns, Dennis van Steijn, Tim van Dijk
Bureau: Selmore Creative Agency
Productie: Czar
Regisseur: Jelmar Hufen
Sounddesign: Ambassadors
Muziek en Sonic Branding: Amp.Amsterdam, The Sonic Branding Company
Edit: Erik Edit
Grading: Erik Edit
Post: Stijn Waterman
Social: Blauw Gras
Online: Men in Green
Media: Greenhouse & Mindshare
 
 

LOTTO | HUIS VOOR JE OUDERS | 50" | MP4 from Selmore Creative Agency on Vimeo.