Nieuwe merkcampagne Alzheimer Nederland: ‘Daar zorgen wij voor’

27-06-2019 (17:53) - Campagnes

Alzheimer Nederland lanceerde onlangs een nieuwe merkcampagne én een nieuwe pay-off ‘Daar zorgen wij voor’. Daarmee kiest de organisatie voor een scherpere merkpositionering; de spilfunctie die zij binnen het domein dementie vervult, wordt hiermee vollediger uitgedragen.      
 
In de nieuwe campagne is gekozen voor een construct dat de verschillende kanten van Alzheimer Nederland laat zien, terwijl het tegelijkertijd een duidelijke boodschap achterlaat bij het publiek.  Een construct dat herkenbaar en consistent is uitgevoerd over alle mediatypen heen.  
 
Patricia Kerckhoff, hoofd Marketing, Corporate Communicatie en Data Intelligence Alzheimer Nederland: ‘’Met deze campagne laten we op een onderscheidende en relevante manier onze leidende rol zien: we zoeken naar een oplossing, tonen voor wie en waarvoor we op de barricades staan en hoe we betrokkenen én het brede publiek ondersteunen en informeren rondom dementie. We willen altijd kunnen zeggen ‘daar zorgen wij voor’. Of dat nu een luisterend oor is, een persoonlijk advies, financiële ondersteuning van onderzoek of een noodklok die moet worden geluid.’’ 
 
Dennis van Vugt, creatief directeur Born05: “We hebben gekozen voor een documentaire-achtige aanpak. Want de impact van het werk van Alzheimer Nederland voel je het beste als je de mensen om wie het gaat in beeld brengt. Samen met videoproductiebedrijf De Haaien hebben we hen gevolgd. Vervolgens hebben we de beelden verbonden aan korte, heldere statements van alle zaken waar Alzheimer Nederland voor zorgt.”   
 

credits

Bureau: Born05
Strategie & Creatie: Dennis van Vugt, Harm Balvers
Account: Laura Meerstadt
Klant: Alzheimer Nederland
Verantwoordelijken bij klant: Patricia Kerckhoff, Henriëtte Brons, Lineke Awater
Regie: Aaron van Valen
Productie: Ushani Karunadasa (de Haaien), Romke Janssen (Born05)
Muziek: Erik-Jan Grob