Nieuwe merkcampagne Radio 10

19-04-2021 (15:55) - Campagnes

In de nieuwe merkcampagne van Radio 10, ontwikkeld samen met Talpa Networks in-house agency het Bureau, laat het station zien dat de ’10’ centraal staat in het leven van de luisteraar. De ‘1’ uit het logo vormt samen met alledaagse momenten en ronde voorwerpen de herkenbare ‘10’.
 
In de nieuwe tv-commercial zien we de ‘10’ ontstaan in de ochtend, op de werkplek, een zonnig terras en op de pier van Scheveningen. In de online, print en outdoor uitingen staan de dj’s van Radio 10 centraal, waarbij zij het getal vormen met een herkenbaar voorwerp. Zo vormt Gerard Ekdom het 10-icoon met een wekker. Tegelijk met de introductie van de nieuwe campagne wordt een nieuwe huisstijl van het radiostation gelanceerd.
 
 
Caroline Will, Brand Director Radio: “We willen Radio 10 met deze nieuwe in zijn volle kracht laten zien. Of je er nu mee opstaat, tijdens het werk of onderweg, de nieuwe campagne laat zien dat wij als zender perfect in het dagelijkse leven van de luisteraar passen. Het positieve imago willen wij daarmee verder versterken.”
 
In de eerste tv-commercial reizen we in vogelvlucht langs verschillende plekken waar Radio 10 aan staat. Van een kind dat door moeder naar school gebracht wordt, een uitbater die zijn terras klaarmaakt voor de dag (dat het weer mag), een groep vrienden in een bootje en schoonmakers op een steiger. Elke scene eindigt met het 10-icoon. Ook in de outdoorposters staat het icoon samen met de Radio 10-dj’s centraal.
 

Credits

Opdrachtgever Radio 10: Caroline Will (Brand Director), Roland Snoeijer (Radio Director), Rein Hendriks (Brand & Strategy Lead)
Creatief directeur: Wouter van der Pauw
Creative: Stefan Da Costa Gomez
Strategy director: Rose Zandvliet
Executive producer: Jenny Bakker
Creative producer: Fabian Muller & Wibout Warnaar
Design: Davidson Lopes, Stefan Da Costa Gomez, Tessa van den Brink
Regie: Daan Groot
Productie: Holy Fools Collin Maas, Tom Raeymaekers, Annemieke Boschma
DoP: Michel Rosendaal
Edit: Johannes de Jong , Ton Habraken
Audio: Philip Klees
Animatie: Menno Wisselink
Fotografie: Jaap Vliegenthart, Remko Modderkolk