Nieuwe merkcampagne Radio Veronica in teken van liefde voor muziek

28-06-2021 (11:40) - Campagnes

Onder leiding van zendermanager Rob Stenders transformeert Radio Veronica tot een vrijplaats voor muziekliefhebbers. De zender introduceert een vernieuwde programmering en een stevig uitgebreide muziekdatabase. Een nieuwe merkcampagne ondersteunt de bijhorende pay-off ‘WE. LOVE. MUSIC’ en staat met de uitrol van een online videoserie, tv-commercial en Out of Home-campagne in het teken van liefde voor muziek.
 
Rob Stenders, zendermanager Veronica: “We gaan de luisteraars bij Veronica weer volbloed laten genieten van alle fraaie muziek die de popgeschiedenis heeft voortgebracht. De platen met eeuwigheidswaarde, maar ook de vergeten krentjes. Natuurlijk zullen we daarbij ook nieuwe boeiende muziek niet vergeten. Tegen diegene voor wie muziek meer betekent dan een achtergrondbehangetje wil ik zeggen: je gaat je stek vinden bij Veronica. Dat zijn we aan onze stand verplicht.”

Caroline Will, Brand Director: “Vanaf vandaag staat de liefde voor muziek centraal bij Radio Veronica. De invloed van muziek op je gevoel hebben we in een online videoserie en tv-commercial op een hele bijzondere manier vastgelegd door de dj’s carte blanche te geven in een platenzaak en ons mee te nemen in hun muzikale avontuur."
 
In de nieuwe commercial struinen Rob Stenders en Caroline Brouwer door een platenzaak en vertellen zij aan de hand van muziek die ze tegenkomen wat deze platen voor hen betekenen. Later wordt een zelfde commercial uitgerold met het team van de Veronica Inside Ochtendshow. Van de commercial met Rob Stenders en Caroline Brouwer zijn twee varianten, waarvan één is ingesproken door Lex Harding. Het radio-icoon is zijn carrière begonnen op het zendschip van Veronica en later jarenlang radiobaas en boegbeeld geweest van het publieke Radio Veronica. Ook bij de Out of Home-uitingen is gekozen voor fotografie waarin de muziekliefde doorklinkt. De uitingen zijn vanaf komende week in het straatbeeld te zien.
 

Credits

Opdrachtgever Radio Veronica: Caroline Will (Brand Director), Danny Zeeuw (Brand & Strategy Lead), Caroline Brouwer (Creative Lead) en Rob Stenders (Zendermanager)
Bureau, Active Studios Rotterdam: Ruben Bults (Executive Producer) en Mark Wallaard (Creative Director)
Fotografie: Ben Houdijk