Nivea start campagne Zonkracht Alert

18-04-2018 (11:21) - Campagnes

Wanneer de zon schijnt, is het van belang jezelf goed in te smeren en je zo te beschermen tegen UV-straling. Niet alleen op het strand, maar ook in de achtertuin, in het park en op het sportveld. Het blijkt dat het gebruik van zonbescherming op zonnige dagen nog niet voor iedereen een gewoonte is.
 

gratis Whatsapp service

Meer dan de helft van de Nederlanders smeert zich niet altijd in wanneer ze tijd doorbrengen in de zon. Om ouders hieraan te herinneren lanceert NIVEA SUN een campagne rondom De NIVEA Zonkracht Alert (Bureau RIDE). Een gratis WhatsApp service waar iedereen zich eenvoudig voor kan inschrijven.
 

NIVEA AAN

Op dagen met een zonkracht UV-index van 5 of hoger krijg je ’s ochtends vroeg via WhatsApp een bericht ter herinnering om je in te smeren. Handig, want zo weet je dat je op dagen met sterke zonkracht je zeker niet vergeet in te smeren. Om de Zonkracht Alerts te ontvangen voeg je simpelweg 06-57622911 toe aan je contactpersonen en stuur je een WhatsApp-berichtje met ‘NIVEA AAN’. 
 

Het insmeerlied

“De kinderhuid is veel dunner en gevoeliger dan de huid van volwassenen. Het is daarom extra belangrijk dat kinderen goed worden ingesmeerd wanneer de zon schijnt” aldus Kiki Crijns, Brand Manager NIVEA Sun. “Kinderen ervaren insmeren niet altijd als een pretje.” Dus daarom ontwikkelde RIDE in samenwerking met NIVEA SUN het insmeerlied met de titel ‘Elke Mooie Dag’, voor ouders en kinderen. Het insmeerlied maakt kinderen op speelse wijze bekend met het belang van insmeren en bevat een leuke, handige ‘insmeerroutine’. Deze is gemakkelijk aan te leren middels de bijbehorende videoclip. “Zo leren kinderen niet alleen wanneer en waarom ze moeten insmeren, maar wordt het insmeren ook nog eens een leuke activiteit.” Aldus Crijns.
 
De campagne zal via Youtube, Social, Blogs en Kids channels bij de doelgroep onder de aandacht gebracht worden.