Ogilvy Amsterdam zet Philips Hue internationaal in de spotlights

06-09-2017 (15:15) - Campagnes

Ochtendlicht, zonlicht en maanlicht kennen we wel. Met diepzeelicht, doelpuntlicht en dit-huis-maar-even-niet-licht zijn de meeste van ons wat minder bekend.


Met een sterke soundtrack (die je niet meer uit je hoofd krijgt) laat de nieuwe campagne zien dat je met de connected LED verlichting van Philips Hue elk voorstelbaar licht in huis haalt. Verhaal-vertel-licht, licht dat je ver onder de waterspiegel tegenkomt of dat matcht met het sportnieuws of dat je waar je ook bent het gevoel geeft dat je thuis bent: nieuwe soorten licht, die om nieuwe benamingen vragen.


savvy early adopters

De kleurrijke herofilm is meer videoclip dan ad en werd gemaakt door rising star regieduo Dent de Cuir. De film laat op impactvolle manier zien hoe Philips Hu dagelijkse momenten bijzonder maakt. De film is gericht op digital savvy early adopters. En wordt opgevolgd door een serie kortere hubvideo’s die de verschillende features van Philips Hue highlighten. Waaronder een met een hond in trainingspack.

 

De crossmediale campagne voert naar meethue.com, het online platform waar je alles te weten komt over Philips Hue. En natuurlijk zelf klant kunt worden. Als je dat al bent, vind je hier alles wat je nodig hebt om het uiterste uit Philips Hue te halen.


andere toon en stijl

De campagne markeert een flinke verandering in toon en stijl. Het gevoel is toegankelijk en menselijk zoals je gewend bent van Philips Lighting. Maar de campagne maakt meer dan ooit duidelijk dat Philips Lighting staat voor cutting-edge technologie.


relevante, entertaining experiences

“Ogilvy Amsterdam heeft ons geholpen het Philips Hue sub-brand te laten evolueren en de connected lighting category te herdefinieren. Het is een zeer dynamisch and ownable creatief platform, waarmee we perfect recht doen aan de schoonheid, speelsheid en de talrijke mogelijkheden van Philips Hue. De combinatie van fantastische content en planning in alle lagen van de digital en social channels maakt dat we elk van onze persona’s relevante, entertaining experiences kunnen bieden", zegt Bart de Beucker, Head of Global Brand Communications Philips Lighting

credits

Client: Philips Lighting Hue - Bart de Beucker, Ozge Suzen, Leonardo Avezzano
Agency: Ogilvy & Mather Amsterdam
Executive Creative Directors: Martijn van Marle, Peter van Rij
Creative Directors: Tolga Bueyuekdoganay, Jacques Massardo, Ross Fowler
Creatives: Nick van Wagenberg, Nevil van Outheusden 
Designer: Paul Duijser
Strategy: Kelly Philipse, Johan Karper, Arne Kooke, Joyce Ploegaert
Account team: Edward Phillips, Esther de Kok, Tim van der Sijde, Hilary Solomon
Producer: Swantje Hoppe
Production company: Caviar Brussel
Service Production company: Alibi Films Lissabon
Director: Dent de Cuir
DoP: Damien Avecedo
Editor: Martin Leroy & Gert van Berckelaer
Colour Grader: Emiliano Serantoni 
Post: Caviar Brussel
Music:  Sizzer
Sound: Stainless Sound
Social media agency: Social.Lab Amsterdam
Media agency: Havas Media
 

 

 

 

Philips Hue - Early Bird light 20s from Ogilvy & Mather Amsterdam on Vimeo.