Op hoog niveau studeren bij Defensie

07-02-2018 (09:30) - Campagnes

Om aan de wervingsvraag van diverse officiersfuncties te kunnen blijven voldoen, is het belangrijk om te werken aan de positionering van de mogelijkheden voor VWO’ers bij Defensie. Uit het BrandTracker-onderzoek van MeMo2 blijkt dat slechts zo’n 24% van de doelgroep bekend is met Defensie als werkgever voor hoogopgeleiden; een werkgever waar je na je VWO op universitair niveau kunt studeren. 

Omdat veel VWO’ers primair niet op zoek zijn naar een baan, maar naar een interessante studie, wil Defensien expliciet het huidige denkkader doorbreken. Dus er wordt niet geopend met het standaard Defensie-beeld (militairen in uniform), de doelgroep vult de boodschap dan zelf al helemaal in en staat niet open voor de boodschap. Maar met een sterk visueel beeld en een tone-of-voice die afwijkt van de gebaande wegen.

Zowel in communicatievorm als inhoudelijk wordt in deze nieuwe Defensie-campagneeen signaal afgegeven dat Defensie iets nieuws te melden heeft: je kan ook Studeren bij Defensie, op universitair niveau. 


De basis van de campagne wordt gevormd door een 60-seconden branding-film, met als thema: ‘Word de leider die je zelf zou volgen’. En wordt uitgerold op o.a. social media en in de bioscoop. 

credits

Bureau  Steam 

Creatie  Cyril Chermin, Rens de Groot, Thomas Reinhold

Account  Esther Eulen, Onno Gout

RTV Productie  Cariola van Beek

Productiemaatschappij  Czar jr

Regie  Judith Veenendaal

Camera  Noel Schoolderman

Muziek  Amp.Amsterdam

Online  Maximum

Media  Initiative

Opdrachtgever  Ministerie van Defensie

Campagnemanager  Maaike Scholtens