Open Now lanceert commercial 'Ode aan ouders'

05-10-2021 (11:19) - Campagnes

De eerste 1.000 dagen, van preconceptie tot de tweede verjaardag, zijn cruciaal voor de ontwikkeling van een kind. Wat in deze periode door ouders en verzorgers aan het kind wordt meegegeven, blijkt een groot effect te hebben op de fysieke, mentale en sociale gezondheid voor de rest van het leven van het kind. Ouders spelen hierin een cruciale rol, maar voelen zich vaak onzeker en ervaren ouderschap als een zware taak. De Samenwerkende Gezondheidsfondsen brengen daarom met deze campagne een ode aan alle ouders.

De Gezonde Generatie is een initiatief van twintig gezondheidsfondsen. De Gezonde Generatie wil samen met Bernard van Leer Foundation en de Noaber Foundation dat kinderen en jongeren zich kunnen ontwikkelen tot zelfstandige, gezonde en gelukkige volwassenen. Daarom investeren deze organisaties samen in een speciaal programma gericht op de eerste 1000 dagen dat bijdraagt aan de gezondheid van toekomstige generaties. Het doel is dat de Nederlandse jeugd in 2040 de gezondste is van de wereld.


Credits

Bureau & Creatie: Open Now
Productie: Studio Studio (Zita Maas en Esther Ris)
Regie: Jurian Gravett
Muziek: Heron Music (Airto)

Verantwoordelijk bij De Gezonde Generatie
Samenwerkende Gezondheidsfondsen: Mark Monsma & Eleanne Plaizier
Noaber Foundation: Maarten Fischer
Bernard van Leer Foundation: Leontien Peeters
DNA Company: Alice Kroeze
Firma Twist: Christine Swart en Madelon Engelen