Out of Home branche helpt dakloze slachtoffers de winter door

13-12-2018 (10:37) - Campagnes

Op 12 december lanceerde Posterscope, onderdeel van Dentsu Aegis Network, samen met Ngage Media, CS Digital Media en Isobar belangeloos een landelijke Digital Out of Home campagne “Help slachtoffers de vrieskou te overleven”.


De campagne roept Nederland op om warmte te geven door te doneren voor een Sheltersuit: een wind- en waterdichte jas met aanritsbare slaapzak. De Sheltersuit moet dakloze oorlogsslachtoffers aan de grenzen van Europa een droge slaapplek bieden om tijdens de wintermaanden buiten te overleven. 
 

Samenwerking Out of Home branche

De Digitale Out of Home campagne wordt belangeloos uitgevoerd door Posterscope, Isobar, beide onderdeel van Dentsu Aegis Network, Ngage Media en CS Digital Media. In overleg met Posterscope hebben Ngage Media en CS Digital Media hun netwerk tijdens de wintermaanden kosteloos ter beschikking gesteld. Het gaat om een landelijke campagne met 149 vlakken ter waarde van €206.448 en een bereik van ruim 35 miljoen passanten. De digitale uiting is gemaakt door Isobar en zal in december, januari en februari landelijk te zien zijn op digitale schermen in het stadscentrum, trein- en metrostations van 10 grote steden in Nederland.
 

“Geef warmte”

Mensenrechtenorganisaties luiden de noodklok: de situatie is ‘onhoudbaar’ en ‘mensonwaardig’. Duizenden slachtoffers, in een uitzichtloze situatie, gaan de winter in zonder onderdak en dat kost mensenlevens. 
Het doel van de campagne is om heel Nederland bewust te maken van de onmenselijke situatie in onze Europese achtertuin. De Sheltersuit uiting roept tijdens de wintermaanden mensen op om via www.geefwarmte.nl te doneren. De site verwijst door naar Tikkie zodat doneren eenvoudig is. De opbrengst komt volledig ten goede aan het maken en uitdelen van Sheltersuits. 
 

Sheltersuit

Sheltersuit is een initiatief van modeontwerper Bas Timmer. Hij maakt van afval- en restmateriaal winterjassen en slaapzakken ineen die de drager beschermt tegen kou, regen en wind. De Sheltersuit is een water- en winddichte jas die getransformeerd kan worden tot slaapzak. De slaapzak wordt simpelweg aan de jas geritst en zorgt voor volledige bescherming tegen de elementen. Overdag kan de slaapzak opgeborgen worden in een speciale rugtas. De pakken worden gratis weggegeven aan daklozen en vluchtelingen.
 
Thijs Verheugen, initiator Sheltersuit campagne, Marketing Director Posterscope:
“Geweldig dat de Out of Home branche, net als in 2016, de handen ineen slaat voor mensen die zonder onderdak buiten moeten overleven tijdens de wintermaanden. De vorige keer vroegen we aandacht voor daklozen in Nederland en deze keer steunen we dakloze kinderen en volwassenen vluchtelingen in Europa. Hiermee zetten we het initiatief Out of Home steunt mensen “out of home” voort.
 

menswaardig bestaan

Zarin van Ophem, teamlead CS Digital Media: “Ieder mens heeft recht op een menswaardig bestaan. In dit geval zetten wij wederom graag onze digitale Out of Home netwerken in om ons steentje bij te dragen. Als duurzame onderneming juichen wij ook het initiatief toe om van restmaterialen een product te maken waar anderen noodzakelijk mee geholpen worden. Wij verwachten dat de maximale aandacht die wij en onze collega’s aan dit initiatief geven, zal leiden tot een succesvolle actie.”

Credits

Sheltersuit: Bas Timmer, Frederique Fabels, Youp Meek;
DOOH: Posterscope, Ngage Media, CS Digital Media;
Initiator: Thijs Verheugen – Posterscope (onderdeel van Dentsu Aegis Network);
Project: Ingrid Wentink, Elise Thijm;
Creatie: Joseph Boateng, Jeremy Proost, Pasqualis Jansen – Isobar (onderdeel van Dentsu Aegis Network)