Pepsi MAX brengt de Pepsi taste Challange terug

25-06-2018 (11:39) - Campagnes

Pepsi MAX® roept consumenten op om de heerlijke, intense smaak van Pepsi MAX te ervaren. Deze zomer gaat Pepsi MAX (zonder suiker) de strijd aan met Coca-Cola Original (met suiker) tijdens de Pepsi MAX Taste Challenge.


De Pepsi Taste Challenge, oorspronkelijk gelanceerd in de jaren 1970, is terug van weggeweest en wel op een gewaagde en vernieuwde manier. Pepsi MAX nodigt mensen uit zelf deel te nemen aan een nationale blinde smaaktest, om na twee slokken te beslissen welke cola voor hen de lekkerste smaak heeft.


Vooroordelen

Op evenementen door het hele land, krijgen deelnemers twee glazen cola voorgezet zonder dat ze weten welke cola het is, en geven ze hun oordeel. "We zijn ontzettend enthousiast om een nieuwe versie van onze beroemde Pepsi Taste Challenge - die destijds marketinggeschiedenis heeft geschreven - te introduceren. Als het gaat om favoriete colamerken denken fans dat ze weten waar hun loyaliteit ligt. De Pepsi MAX Taste Challenge is ontworpen om deze vooroordelen uit te dagen en consumenten te verrassen met de ontdekking van hun nieuwe favoriete colasmaak. Met het proeven van slechts twee slokken cola geloven we dat we meer mensen kunnen overtuigen van de geweldige smaak van Pepsi MAX”, zegt Mark Kirkham (Head of Marketing & Innovation, PepsiCo West-Europa Beverages).


'Probeer het zelf ook ff’

Als onderdeel van de Pepsi MAX Taste Challenge campagne werkt Pepsi MAX samen met influencers die Nederlanders zullen uitnodigen om de smaaktest zelf te ondergaan, tijdens de Pepsi MAX Taste Challenge evenementen, onder het mom van ‘Probeer het zelf ook ff’. Naast de fysieke Taste Challenge evenementen en de influencer campagne bestaat het supportplan uit TV, online en digital outdoor.