Pepsi MAX, XITE en rapper Donnie bieden tegenhanger voor gezapige kerst

24-12-2021 (11:56) - Campagnes

Uit onderzoek van PACT in opdracht van Pepsi MAX blijkt dat Gen Z niet meer zit te wachten op een traditioneel kerstdiner. Daarom slaan Pepsi MAX, XITE én rapper Donnie de handen ineen om deze generatie een kerst voor te schotelen die allesbehalve traditioneel is.
 
De campagne is opgezet aan de hand van een onderzoek onder Gen Z via de nieuwe insights agency PACT(gespecialiseerd in de Gen Z en millennial doelgroep). “Om echt het verschil te kunnen maken in de wereld van Gen Z wilden we ons concentreren op wat er speelt in de belevingswereld van jongeren rondom kerst”, zegt Roy Christiani, Head of brand partnerships XITE.
 
Uit het onderzoek bleek dat kerst - als het aan Gen Z ligt - wel wat verfrissing kan gebruiken. Daarom vieren Pepsi MAX en muziekvideo platform XITE dit jaar 'X-MAX Refreshed'. De campagne geldt als tegenhanger van een standaard gezapige kerst en laat daarom geen ruimte voor gourmetstellen of traditionele kerstmuziek. Marthe Noordzij, brand manager Pepsi MAX, zegt; “Na het succes van vorig jaar gaat Pepsi MAX, in samenwerking met XITE, weer voor het verfrissen van kerst om in te spelen op de behoefte van de doelgroep Gen Z.
 

Donnie’s Refreshed X-MAX Dinner

Kern van de campagne is een 1 uur durend TV-programma Donnie's Refreshed X-MAX Dinner. Dit is een exclusief kerstdiner met rapper Donnie (@maradonnie) als chef-kok. "Met Donnie wisten we zeker dat er geen traditioneel kerstfeest neergezet zou worden en dat hij ook nog eens kok is geweest in een ver verleden was een dikke bonus voor dit diner!", zegt Noordzij.
 
Op eerste kerstdag schuiven drie prijswinnaars samen met een vriend of vriendin aan in de studio, om kerst eens op een hele andere manier te vieren. De media-inzet bestaat uit TV promo’s, CTV (XITE & VEVO) en promo op de social kanalen van XITE, Pepsi MAX en Donnie zelf. Daarnaast zijn er ook op CTV en lineaire TV promo's uitgezonden waarin Donnie de doelgroep oproept deel te nemen. Ook in de nieuwsbrief van XITE wordt de winactie en het TV programma aangekondigd.
 

Productintegratie in het menu

Tijdens Donnie's Refreshed X-MAX Dinner serveert de rapper een drie-gangen diner van eigen hand. De geliefde garnalencocktail als voorgerecht maakt plaats voor een carpaccio (w)rap en de kalkoen wordt vervangen door sticky cola-kip. Als toetje staat er een refreshing sorbet op het menu, met, hoe kan het anders, als speciaal  ingrediënt: Pepsi MAX.
 

Donnie’s Refreshed X-Max Top 3

Daarnaast trakteert Donnie de kijker op zijn Refreshed X-MAX Top 3 kersthits, om zo ook de afspeellijst tijdens het kerstdiner een flinke opfrisser te geven. Want als het aan Donnie ligt, luisteren we dit jaar een keer niét naar Mariah Carey of WHAM!
 
 
Donnie's Refreshed X-MAX Dinner wordt zaterdag 25 december om 18.00 uur uitgezonden op XITE.

 

credits

Klant: PepsiCo (Pepsi MAX)
Partners: XITE, Resort, Reverz, A Million Faces, Dresser
Productions Concept & Strategie : XITE Productiemaatschappij: XITE
Influencerbureau: Resort, A Million Faces
PR-bureau: Kult & Ace (Youth & Culture agency)
Mediabureau: OM 
 

1x1 PEPSI2021-NONSPOTPROMO-3-ZATERDAG-VARIANT-V6 from XITE on Vimeo.