Pepsi Max zet Challenge Your Taste-campagne door

20-07-2021 (14:09) - Campagnes

Pepsi MAX heeft zijn nieuwe campagne gelanceerd. Met de ‘Challenge Your Taste’ campagne wordt iedereen beloond die tegen normen, conventies en clichés durft in te gaan en continu op zoek is naar gedurfdere en betere smaakervaringen. Aan het begin van de campagne staat een nieuwe tv-commercial, die mensen meevoert in een multi-sensorische Pepsi MAX smaakreis.
 
?Deze nieuwe campagne bouwt verder op de eerdere Taste Challenge campagnes, waarbij Pepsi MAX in een blind tasting de uitdaging aan ging met de suikerhoudende variant van de marktleider. Uit de Taste Challenge campagne van 2019 is gebleken dat Nederland de suikervrije Pepsi MAX verkiest boven de suikerhoudende cola van de marktleider*. Dit succes is het onderliggende vertrekpunt van de nieuwe ‘Challenge Your Taste’ campagne. ?
 
Cathy Graham Kidd, Senior Marketing Director, PepsiCo West Europe Beverages: "Nadat 2020 een jaar als geen ander was, besloten we dat het tijd was om onze traditionele Taste Challenge aan te passen en nieuwe manieren te vinden om onze consumenten uit te dagen. Het challenger-erfgoed van Pepsi MAX fungeerde als inspiratie voor het nieuwe creatieve idee. We wilden de smaakexplosie van Pepsi MAX tot leven brengen en de ingebakken gewoonten van consumenten op het gebied van cola consumptie doorbreken."
 

TVC soundtrack: UK Grime rapper D Double E

Pepsi MAX heeft de hulp ingeroepen van rapper D Double E, een pionier in Grime voordat het genre zelfs maar een naam had, om de soundtrack voor de TVC te maken. Zijn soundtrack en teksten versterken de smaakbeleving door een borrelende sensatie en fizz te creëren die van begin tot eind duurt - waardoor de Maximum Taste Zero Sugar-propositie van het merk tot leven komt. 
 

360 graden campagne

De 'Challenge Your Taste' campagne omvat TV, digitale outdoor, digitale platforms als Spotify en op verschillende social media kanalen zoals Facebook, Instagram, YouTube, Snapchat en TikTok. Binnen de social campagne valt ook een samenwerking met 5 lokale influencers. Daarnaast wordt de campagne ondersteund met POS materialen op de winkelvloer, een lokale PR activatie en een intensief sampling plan zowel outdoor als bij klanten zoals Albert Heijn, Subway & Papa John’s. 
 
 
 
 

756170-3_4x5_25p_Taste-2021-DOOH_Sonny_3s_NL_v2.mp4 from Kietoera Pendisa on Vimeo.