Persoonlijke eigenschappen centraal in nieuwe moederdagcampagne

29-04-2019 (10:50) - Campagnes

Van jouw moeder is er maar één. Een persoonlijk cadeau is volgens Fleurop dan ook het beste moederdaggeschenk. In haar nieuwe moederdagcampagne laat bloemenspecialist Fleurop zien hoe je dat aanpakt. De campagne start vandaag.

“De uitdrukking ‘Zeg het met bloemen’ bestaat niet voor niets. Bloemen vertellen meer dan duizend woorden en symboliseren karaktereigenschappen”, aldus Jeroen de Zwart, algemeen directeur van Fleurop. “Dat brengen we in beeld in onze nieuwe moederdagcampagne, waarmee we inspiratie bieden voor een persoonlijk moederdaggeschenk: een boeket met karakter, samengesteld door de lokale vakbloemist.”


Boeket en bloemist in beeld

De tv-commercial vormt de basis van de campagne. Een hoofdrol is er voor de Rotterdamse Fleurop-bloemist Stefan van Bloemsierkunst Sjerp. Terwijl een klant hem vertelt over de bijzondere karaktereigenschappen van haar moeder, stelt Stefan het boeket met samen. Het resultaat is een kleurrijke creatie bloemen, passend bij het beschreven karakter. “Online hebben we het ‘Boeket op maat’ aan fleurop.nl toegevoegd”, vervolgt Jeroen de Zwart. “Een boeket waarvan je zelf de stijl en kleur kunt bepalen en dat uiteraard met dezelfde passie door onze bloemisten wordt vervaardigd en bezorgd.”

De campagne wordt crossmediaal ingezet. Naast televisie wordt de campagne ook onder de aandacht gebracht via online video en display, social media en POS.