Philips maakt lichaamshaar bespreekbaar in Multigroomer-campagne

19-10-2021 (10:54) - Campagnes

Philips lanceert een nieuwe campagne om de veelzijdige Multigroomer te promoten. Onder het motto 'All-in-one for all you need', doorbreekt de campagne het standaard mediabeeld van mannelijke verzorging met een gladgeschoren huid. De campagne richt zich op een breed en modern publiek en brengt een frisse en inclusieve blik op mannelijke verzorging. De Multigroomer-campagne is ontwikkeld door Dept in nauwe samenwerking met productiepartner Wenneker.
 
Gemaakt voor everybody en everybody: zo wordt de Philips Multigroomer 7000 beschreven in de nieuwe reclamecampagne. Een diverse cast met harige ruggen, onregelmatige baardgroei en haar wat je meestal niet op je beeldscherm tegenkomt, vertelt over de ongekende flexibiliteit van het product. Krullend, dik, steil, of golvend – de Multigroomer 7000 trimt, scheert of stijlt het.
 

Traditioneel mediabeeld

Jan Schulte, creation manager bij Philips: "Voor deze campagne was het belangrijk om content te maken waarbij we het traditionele mediabeeld van mannelijke verzorging doorbreken. We wilden geen man – en haartype – achterlaten, maar juist de volledige potentie van het product laten zien en hoe dit de juiste keuze is voor alle verzorgingsbehoeften."
 
"Hoe vaak herkennen we onszelf nou écht in de mannen die we op tv zien? Ik in ieder geval bijna nooit", vertelt João Inácio, creative director bij Dept. “We hebben tientallen verhaallijnen gecreëerd die ons dichterbij de niet-zo-perfecte man brengen met haar wat groeit op elke normale en vreemde plek. Dat is uiteindelijk de realiteit voor de meesten van ons.”
 
De social-first campagne is het nieuwste resultaat uit de samenwerking tussen Philips en Dept. De content is gemaakt door Argentijnse director Rocio Curdo, bekend voor haar soepele, visueel gedreven verhalen, onder leiding van productiehuis Wenneker.
 

Credits

Executive Creative Director: René Verbong
Associate Creative Director: João Inácio
Art Director: Ana Rangel
Production Agency: Wenneker
Director: Rocio Curdo
Account Director: Jessica Otery Ely
Account Manager: Bart Sweere
Strategist: Maeve van Ettekoven
Strategy Director: Rens Verweij