PLUS stimuleert kinderen tot online interactie

06-02-2018 (10:35) - Campagnes

Bureau Energize is verantwoordelijk voor de online campagne waarbij kinderen vijf weken lang worden uitgedaagd om hun skills te tonen met de gespaarde PLUS Mario Kart Koins.


Om Generatie Z te bereiken is er meer nodig dan lineair reclame voeren, zegt Energize. Bovendien raken kinderen steeds meer gewend aan het maken van eigen videocontent. PLUS en Energize spelen hierop in met een online activatie die kinderen uitdaagt een originele 'Koin Trick video' in te sturen.


inspiratievideo's

De campagne wordt voornamelijk aangejaagd met inspiratievideo’s op Snapchat, Instagram en Facebook, maar ook via de social kanalen van de jury vloggers. Daarnaast worden kinderen enthousiast gemaakt op diverse game platforms. Alle communicatie leidt vervolgens naar de actiesite. De beste trucs worden beloond met een Nintendo Switch + Mario Kart 8 Deluxe. De winnaars worden niet bepaald op basis van views of likes, maar wekelijks gekozen door 5 bekende vloggers.  


Ook ouders kunnen in dezelfde campagneperiode kans maken op een Nintendo Switch + Mario Kart 8 Deluxe, door online boodschappen te bestellen op plus.nl. Om deze extra win-actie onder de aandacht te brengen ontwikkelde Energize een online commercial die ouders als online video te zien krijgen. 


credits

Verantwoordelijk bij klant: Annemiek Moerman, Jasper Jobse
Bureau: Energize (i.s.m. JWT Amsterdam)
Productie actiesite: Egotribe
Productie videocontent: FastForwardFilm