Pop Up van Gemeente Amsterdam helpt kansarme jongeren aan werk

06-02-2018 (15:32) - Campagnes

Unlock the Zoo Creatives ontwikkelt voor gemeente Amsterdam een pop-up om kansarme jongeren aan werk te helpen. Want hoewel sinds het aantrekken van de economie het aantal jongeren in Amsterdam dat zonder werk zit de laatste jaren sterk is teruggelopen blijft het bereiken van een bepaalde groep van werkloze jongeren een lastige opgave.

Al een paar maanden staan er koppen in de krant over een aantrekkende arbeidsmarkt. Maar er is een groep mensen die hier te weinig van profiteert: werkloze jongeren tussen 18 en 27 jaar. Reden genoeg voor de gemeente Amsterdam om aanstaande donderdag en vrijdag een tijdelijke werkwinkel voor jongeren te openen. Amsterdam Pop Up is ontwikkeld door het Unlock the Zoo Creatives van dj / producer en tv-presentator Ronald Molendijk en strateeg Robbert Meulenveld.

In de tijdelijke werkwinkel staan organisaties als Zara, Men at Work en Adecco klaar met werk, opleidingen en stages en kunnen jongeren hun cv verbeteren. Daarnaast vertellen inspirerende Nederlanders als Olcay Gulsen en Brownie Dutch en minder bekende Nederlanders hun verhaal over doorzetten en de soms moeilijke weg naar succes. Ook Saud Jama komt aan het woord, eigenaar van kledingzaak The Other Guys.Tien jaar geleden kreeg hij twee hersenbloedingen, waardoor hij aan zijn linkerkant deels verlamd is. Ondanks die beperking nam hij toch het risico om een winkel te beginnen in de Javastraat. Door de inzet van mensen als Saud wil Amsterdam moeilijk bereikbare werkloze jongeren laten zien dat jezelf zijn, niet opgeven, kansen pakken en gaan voor waarin je gelooft, altijd loont.
 

credits

Bureau: Unlock the Zoo Creatives

Ronald Molendijk
Robbert Meulenveld