Randstad en Likefriends introduceren sales met empathie

19-01-2018 (13:15) - Campagnes

Onder de naam ‘creating meaningful conversations’ lanceert Randstad België in januari hun eerste campagne voor 2018. Een campagne die primair is gebouwd op empathie'. Amsterdams bureau Likefriends tekent voor strategie, concept en productie van de campagne. 


Gedurende het jaar gaan consultants van Randstad het gesprek aan met ondernemers en bedrijven die in de aantrekkende economie talent willen aantrekken. De campagne in Q1 van dit jaar is gericht op face-to-face ontmoetingen die consultants voortdurend hebben met klanten en prospects. Likefriends en Randstad ontwikkelden hiervoor de Future Folder: een middel dat alle elementen van een succesvolle bestaande én toekomstige samenwerking in één helder overzicht toont, van gezamenlijke doelen en effectieve oplossingen tot persoonlijk advies omtrent kandidaten.


Human Forward

De belofte van Randstad, Human Forward, staat voor technologische vooruitgang die  een toevoeging is aan menselijk contact. Deze belofte legt de nadruk op efficiënter werken om zo meer tijd te creëren voor het versterken van persoonlijk contact. De afgelopen jaren heeft Randstad gemerkt dat door de inzet van technologie zowel klant als kandidaat meer gemak, snelheid en transparantie ervaren. Persoonlijk contact is vanaf de oprichting in 1960 Randstads kracht, hiermee blijven ze onderscheidend in de snel ontwikkelende wereld van talent.


Partnership in empathy

Anouk van Maanen, managing director van Likefriends ziet de samenwerking met Randstad als een ‘partnership in empathy’: “Het komt zelden voor dat de waarden van het merk en het bureau zo sterk overeenkomen. Waar Randstad zich onderscheidt met empathie in HR, doen wij dat met onze Empathy Loop in communicatie. We merken dat het denken binnen Randstad en binnen Likefriends elkaar enorm versterkt en ons in staat stelt de Human Forward-belofte niet alleen over te dragen op een empathische manier, maar ook bij te dragen aan de ontwikkeling van het merk en business”.


Bij de ontwikkeling van de salescampagne voor de Belgische markt heeft de service approach van Likefriends geleid tot een duurzaam communicatieplatform - creating meaningful conversations -  waaronder een reeks campagnes en middelen zullen worden ontwikkeld. Reeds bestaande en gewaardeerde acties zoals themamiddagen voor klanten worden ook onderdeel van de meaningful conversations. 


Het eerste deel van de campagne gaat deze maand van start, en Likefriends en Randstad werken inmiddels aan de volgende edities.