Rebranding KVK met nieuwe pay-off ‘KVK Werkt voor ondernemers’

10-09-2018 (07:00) - Campagnes

Kamer van Koophandel heet vanaf vandaag KVK. Met de lancering van een nieuw logo, huisstijl en nieuwe merkcampagne, wil KVK zich nadrukkelijker profileren als een dienstverlener die ondernemers echt vooruithelpt. De nieuwe pay-off luidt dan ook: ‘KVK Werkt voor ondernemers’. Havas Lemz is verantwoordelijk voor de rebranding.


De rebranding moet bijdragen aan de perceptieshift die KVK wil maken en het realiseren van een breder bereik. Doordat ondernemers KVK vooral zien als startersinstituut, lopen ze veel waardevolle dienstverlening mis. En dat is zonde, want KVK heeft kundige adviseurs in huis en biedt ondersteuning op alle relevante ondernemersthema’s, zoals internationaal ondernemen, innovatie en financiering. Rob Coolen, eindverantwoordelijk voor marketing en communicatie vanuit de Raad van Bestuur van KVK: “De afgelopen vier jaar hebben we een compleet nieuwe organisatie neergezet. We zetten de behoeften van de ondernemer centraal in alles wat we doen en hebben onze dienstverlening verbeterd en gedigitaliseerd. Deze rebranding gaat ons helpen om ondernemers nog beter kunnen ondersteunen.”

 

KVK Comeback: support voor ondernemers in zwaar weer

Naast een massamediale campagne, wil KVK wil haar nieuwe positionering de komende tijd niet alleen vertellen maar vooral bewijzen. Een goed voorbeeld hiervan is de dit jaar met drie SAN Accenten bekroonde KVK Comebacklijn: een 24 uurs supportlijn voor ondernemers in zwaar weer (0800-1014). Door 24/7 klaar te staan voor ondernemers die hulp het hardst nodig hebben, bewees KVK met deze PR-campagne dat ze toegevoegde waarde heeft voor ondernemers in elke fase van hun ondernemerscarrière. Daarnaast gaat KVK naar aanleiding van de recente discussie rondom de openbaarheid van het Handelsregister en privacy van persoonsgegevens in dialoog met ondernemers, de Rijksoverheid, belangenorganisaties en opinieleiders. Om samen tot een structurele oplossing te komen die echt werkt voor ondernemers. 


credits

Creative Agency: Havas Lemz
RTV producer: Marga Bierema
Productiemaatschappij: Pink Rabbit
Regisseur: Basha de Bruijn
D.O.P: Daan Bukman
Producer: Monique van Beckhoven
Edit: Martin Hijgelaar
Online: Captcha
Grading:                  Barry
Geluid: Sharkee & Soundcircus
Muziek:         Jarreau Vandall
Media Agency: Initiative
Client: KVK (Rob Coolen, Peggy Kaal, Celeste Duyts) 
 

 Bekijk de commercial hier.