Rijksoverheid en The Odd Shop geven Brexit een gezicht

14-02-2019 (12:50) - Campagnes

Je kunt geen krant openslaan of radio aanzetten zonder dat het erover gaat: Brexit. Eind maart is het zover en moet er een deal liggen, maar de kans dat het Verenigd Koninkrijk zonder deal uit de Europese Unie stapt neemt met de dag toe. De Rijksoverheid en The Odd Shop roepen bedrijven in een campagne daarom op om zich voor te bereiden. 


Een groot deel van de ondernemers zou namelijk nog niet met de Brexit bezig zijn. Veel van hen onderschatten de gevolgen en denken dat Brexit hen niet zal raken. Om de mogelijke problemen zichtbaar te maken, geven de Rijksoverheid en The Odd Shop de Brexit nu een gezicht.


impact scan

Enola van Maarseveen, gedragswetenschapster The Odd Shop: 'Het Brexit karakter geeft ons de mogelijkheid om de problemen inzichtelijk te maken en dichtbij de dagelijkse praktijk van ondernemers te brengen. Een eigen karakter zorgt er bovendien voor dat de boodschap beter herinnerd wordt. Als de associatie is gelegd, hoeft de doelgroep het karakter alleen maar te zien om herinnerd te worden aan Brexit.'


Om te voorkomen dat Brexit ook hun bedrijf in de weg zit, kunnen ondernemers op brexitloket.nl de Brexit Impact Scan doen. Aan de hand van deze online bedrijfsscan kunnen zij eenvoudig controleren of Brexit voor hun onderneming gevolgen gaat hebben en wat ze moeten doen om zich hier op voor te bereiden.


Credits

Titel: Zorg dat Brexit je niet in de weg zit.
Klant: Rijksoverheid
Eindverantwoordelijke klant: Dienst Publiek en Communicatie, Ministerie van Buitenlandse Zaken, Ministerie van Economische Zaken, Ministerie VWS
Bureau: The Odd Shop
Account: Oscar Hamming, Iris Veenstra, Josefien Homan
Strategie: Enola van Maarseveen, Hans van Gils
Creatie: Tim Visser, Thomas Overweg
Fotografie: Jaap Vliegenthart
Character production: Franziska Loeding
Geluid: Sounds like film