Rijksoverheid scoort hit met Joel Beukers

30-12-2019 (13:58) - Campagnes

Iets meer dan een week geleden lanceerde de Rijksoverheid de nieuwe vuurwerkcampagne met Joel Beukers. Voor de campagne schreef Joel (samen met Klaus Veen en Sam Hoogland) het nummer ‘Goud & Nieuw’, dat werd geproduceerd door hardstyle duo Frequencerz. Bijbehorende videoclip is sinds de lancering trending op YouTube en inmiddels een half miljoen keer bekeken. De campagne slaat nog beter aan dan Donnie’s ‘Knalplanga’ hit van vorig jaar. ‘Goud & Nieuw’ is in de laatste week van 2019 al vaker bekeken dan ‘Knalplanga’ in het hele jaar.

Ook op Spotify is ‘Goud & Nieuw’ met ruim een kwart miljoen plays, een hit. Wat knap is want het hardstyle genre krijgt geen airplay op mainstream radio. De campagne video’s op het Instagram kanaal van Joel zijn inmiddels ook ruim een half miljoen keer bekeken. Voor de aftrap van de vuurwerkverkoop bezocht Joel Beukers dit weekend een aantal verkooppunten om te kijken of de nieuwe veiligheidsvoorschriften ook werden nageleefd.

Joeri Jansen (Creative director van Roorda Reclamebureau en medebedenker van de campagne): ‘Nu hopen dat de jongeren niet alleen naar Joel luisteren maar zijn advies ook daadwerkelijk opvolgen. Pas als het aantal slachtoffers dit jaar afneemt is niet alleen het nummer maar ook de campagne een hit.’