Roorda wijst jonge 'MoneyMakers' op hun rechten

13-06-2019 (15:18) - Campagnes

Jongeren tussen de 13 en 17 jaar vinden werken stoer en geld verdienen belangrijk. Desondanks weten veel van deze jongeren niet welke regels er gelden omtrent loon, leeftijd, werktijden en arbeidsvoorwaarden. Roorda Reclamebureau ontwikkelde daarom in opdracht van het Ministerie van Sociale Zaken en Werkgelegenheid de campagne 'MoneyMakers'.


In korte online video’s op Instagram, Snapchat, Spotify, Facebook en YouTube worden brutale zelfstandige jongeren geportretteerd in veel voorkomende jongerenbaantjes als serveerster, folderbezorger en kassameisje. In de video’s zijn de jongeren zo goed op de hoogte van de regels dat ze zelfs de voice-over corrigeren.


De bijdehante jongeren worden zo als protagonist neergezet. Want alleen als je preciés weet wat wel en niet mag, ben je een echte MoneyMaker. Op de bijbehorende website vinden de jongeren per leeftijdscategorie helder alle regels op een rij.


MoneyMaker - Folderbezorger from Roorda Reclamebureau on Vimeo.


credits

Creative Director: Joeri Jansen
Art Director: Dyon Ruijter
Copy Writer: Tom van der Veldt
Strategy: Floor Busch
Social en digital: Alex de Kok en Bonnie van den Heuvel
Bureau producer: Rosalie Sentse
Account: Marleen Delisse
Productie video: Studio Beng Beng
Regie: Len Chandra
D.O.P: Austen Ferry
Edit: Felix Spanjaard
Producer: Sara Cantoli
Opdrachtgever: Bea Versteeg (Ministerie van Sociale Zaken en Werkgelegenheid)
Media inkoop: Initiative