Schaatsers centraal in Daikin campagne

01-11-2018 (12:16) - Campagnes

Oud-schaatser Erben Wennemars en shorttrackers Sjinkie Knegt, Suzanne Schulting, Dylan Hoogerwerf en Lara van Ruijven zijn de hoofdrolspelers in de campagne: ‘Ready voor Het Nieuwe Verwarmen?’ van Daikin, de nieuwe KNSB Partner van Schaatsend Nederland.


De consumentgerichte campagne is de start van de vierjarige samenwerking van Daikin met de schaatsbond. De fabrikant van producten in klimaatbeheersing brengt haar merk en duurzame warmtepompen via de schaatssport onder de aandacht van het Nederlandse publiek. 
 

Edwin Hoogerwerf, directeur van Daikin: “We zijn blij dat Erben mee wilde werken aan onze eerste campagne gericht op consumenten. Hij zet zich graag in voor duurzaamheid en is daarmee een fantastische ambassadeur.”
 
 
Op verwarmen.nl kan men met een warmte-check nagaan of een woning al klaar is voor de nieuwe manieren van verwarmen, en wat een warmtepomp kan betekenen als alternatief voor de cv-ketel. Hoogerwerf: “De isolatie van je huis speelt een belangrijke rol en er zijn verschillende soorten warmtepompen: met gebruik van aardwarmte, maar ook van warmte uit de lucht. Daar hoeft je tuin dus niet voor op de schop! Kortom, allemaal zaken waar je je nu al op kunt oriënteren.”
 

partner van schaatsend Nederland

De Daikin Ready campagne wordt dit schaatsseizoen ingezet via de sportmedia, online video, via bannerdisplay, op radio en in print, en bij schaatsevents als NK’s, World Cup Kwalificatie, ISU EK Shorttrack in Dordrecht en ISU WK Sprint in Thialf Heerenveen. Voor deze evenementen worden gratis schaatstickets verloot via hetnieuweverwarmen.nl.
 
Daikin is samen met KPN Partner van Schaatsend Nederland en actief bij de KNSB-disciplines: langebaan schaatsen, shorttrack, marathon, en ook kunstrijden en inline-skaten.
 

credits

Opdrachtgever: Daikin Nederland 
Bureau: Fraaj Rotterdam
Creative Directors: Jeroen Beil & Jeroen Stam
Verantwoordelijk bij klant: Edwin Hoogerwerf (directeur) & Alfred Dekker (marketing en PR)
Strategie en merk: Brand Proposition, René Bergmans
Productie film: GroenerGras.tv
Regisseur video: Hans Groenendijk
Online : Impactful Rotterdam, Adriaan Boot