SharePeople start ‘word wakker’ campagne

05-10-2020 (11:07) - Campagnes

SharePeople start vandaag een campagne op de radio, online en in dagbladen om ondernemers wakker te schudden. Het overheersende beeld bij zzp’ers is dat een arbeidsongeschiktheidsverzekering duur is. Dat klopt als het gaat om de ouderwetse AOV bij verzekeraars. Maar dat je bij SharePeople al een vangnet regelt voor arbeidsongeschiktheid vanaf 1 euro per dag weten nog veel te weinig zzp’ers. In de campagne spelen enkele ondernemers die al deelnemer zijn bij SharePeople de hoofdrol
 
Een te kleine groep zzp’ers (minder dan 3%) heeft door dat er wél betaalbaar een vangnet te regelen is bij ‘onderlinge’ online oplossingen zoals SharePeople of schenkkringen zoals de broodfondsen. En 80% van de zzp’ers heeft zich niet verzekerd voor arbeidsongeschiktheid.
 
Cosmas Blaauw, oprichter van SharePeople: “Juist in deze tijd van corona ervaren veel ondernemers wat het betekent als hun financiële buffers krimpen. Veel ondernemers kunnen niet drie maanden zonder inkomen. Tegelijkertijd neemt het risico op arbeidsongeschiktheid toe. Tijd om deze groep wakker te schudden. Bij ons kun je al een vangnet regelen bij arbeidsongeschiktheid voor 1 euro per dag. En je regelt het in drie minuten.”