Snickers hackt Instagram functionaliteit met The Hungry Games campagne
24-01-2018 (15:33) - Campagnes
Instagram Stories heeft dagelijks zo’n 250 miljoen actieve gebruikers en dit aantal groeit nog iedere dag. Op het platform kun je video’s van 15 seconden plaatsen en vooral jongeren tikken en swipen hun weg door alle content. Het is dan ook geen verrassing dat ook merken hun weg hebben gevonden op het meest snackable format binnen Instagram. De nieuwe campagne van Snickers Nederland pakt het radicaal anders aan en hacked de manier waarop gebruikers met Stories omgaan.
The Hungry Games
The Hungry Games is de eerste campagne die Instagram video's verandert in Instagram games. Elk van de zeven pixel art video’s hebben een grappige en uitgesproken held die nogal overdrijft omdat hij honger heeft. De unieke spellen zijn supermakkelijk te spelen, maar lastig te winnen. Eigenlijk kun je de spellen helemaal niet winnen, behalve op het einde. Want als de jongeren omhoog swipen worden ze beloont met een gratis Snickers.
Van online naar offline
De vermakelijke spelletjes gebruiken de enige functie van het Stories platform (tap en hold om de video te pauzeren). Hoewel de campagne het best tot zijn recht komt op Instagram Stories, zijn de video’s ook geoptimaliseerd voor Snapchat en Facebook. Deze mix van kanalen en content zorgen voor maximale awareness en door online aan offline te koppelen is Snickers de top-of-mind snack als je hongerig bent."
Look and feel
The Hungry Games campagne omarmt de nostalgische pixel art uit de vroegere games. Een kenmerkende visuele stijl die alle campagne uitingen verbindt en uit het oog springt in Instagram Stories. De illustraties zijn ontworpen en geanimeerd door Ivan Dixon. Deze uit Melbourne afkomstige animator werkte ook voor The Simpsons, Cartoon Network, Nickelodeon, Disney, Adult Swim en Warner Bros.
Credits
Titel: The Hungry Games
Klant: Snickers (Mars Nederland BV.)
Brand Manager Bars : Lucie Perreaux
Portfolio Manager Bars - Chocolate: Marie-Ange Vaessen
Bureau: We Are Blossom
Creative Director: Floris van den Elshout
Artdirector: Tim Schellekens
Copywriter: Bram van der Kroon
Strategie: Joris Verhaak
Social advertising: Bas van Heesch
Accountmanager: Michon Voncken
Projectmanager: Maartje Gruijters
Productie: Janne Coolen
Animator: Ivan Dixon