SodaStream Earth Day campagne met Randi Zuckerberg

20-04-2021 (10:17) - Campagnes

'Don't just share, care', zo heet de campagne van SodaStream die in het licht van Earth Day (22 april) gelanceerd is. Randi Zuckerberg roept mensen op om niet alleen virtueel hun bezorgdheid te uiten over het welzijn van onze planeet op sociale media, maar ook om tot actie over te gaan in het échte leven.

De herbruikbare flessen van SodaStream bieden een alternatief voor plastic flessen voor eenmalig gebruik. Het merk van bruisend water voorspelt dat tegen 2025 bijna 78 miljard flessen zullen worden vermeden, een stijging met 11 miljard ten opzichte van het vorig jaar aangekondigde doel.
 
Groen portfolio
SodaStream kondigt tevens aan dat ze voor het eerst bruiswatertoestellen gaan ontwikkelen van gerecycleerd of plantaardig materiaal, waarmee ze hun inzet voor de planeet uitbreiden naar de kern van het bedrijf en zo de hele portfolio groener maken. SodaStream is van plan om tegen 2022 10% van de totale energiebehoefte van zijn fabriek te dekken met zonne-energie, een vervijfvoudiging ten opzichte van 2% in 2020.
 
Hier kun je bekijken wat je zelf kunt doen voor de aarde.