Spaargeld verdient beter

18-10-2017 (09:00) - Campagnes

De dalende spaarrente is voor veel mensen een zorg. Ze hebben het gevoel dat hun spaargeld bijna stil ligt. Daarom komt ABN AMRO met Spaarverslimmers: vier manieren om méér uit je spaargeld te halen.


In deze campagne activeert ABN AMRO mensen te ontdekken hoe zij meer uit hun spaargeld kunnen halen. Beleggen, aflossen, extra pensioen opbouwen, schenken of toch blijven sparen?


De campagne start op TV. Opnieuw zien we de typische ABN AMRO klant, die het nét even slimmer heeft geregeld dan de rest. Hij belichaamt het gevoel van financieel ‘in control’ zijn. Op radio en online benoemen we de voordelen van de afzonderlijke Spaarverslimmers.


Opvallend is de interactieve online film van de hand van CODE D'AZUR. Speciaal hiervoor werd een handgemaakte installatie gebouwd die spaardoelen en -dromen visualiseert. Omdat je als kijker in deze interactieve film invloed kunt uitoefenen op de route van het spaargeld, ontdek je welke spaarverslimmers het beste bij jouw persoonlijke situatie passen.


Credits 

ABN AMRO
Tanja Bom, Sanne van der Bie, Madelon de Wever, Maartje de Jong, Erwin Vroegindeweij, Mischa Schutz
 
N=5
TVC, Radio
 
Creatie:                                     Thijs Bontje, Daniel te Lindert
Strategie:                               Esther Overmars
Account:                                    Judith Lavalette, Astrid Witteveen, Niki Lodder
RTV Producer:                                Guy van der Hoop
Productiemaatschappij film:          HolyFools
Regisseur:                                      Mattias Schut
Producer:                                        Collin Maas, Defne Anit
 
 
CODE D’AZUR
Creatie. strategie en development online film, interactieve display, tag on TVC, owned channels ABN AMRO
 
Set design From Form                           
Productiemaatschappij film:    Halal
Regisseur:                               From Form                   
Fotografie: CAKE
 
 
Mediabureau: UM