Sponsoring door easyJet van schaatsploeg voor meer oranjegevoel

25-10-2018 (11:34) - Campagnes

Vandaag is het voltallige Team easyJet in Thialf, Heerenveen geïntroduceerd. De schaatsploeg van coach Jillert Anema presenteerde zichzelf aan de hand van de door FCB Amsterdam ontwikkelde campagne ‘Ready for take-off’.


De Nederlandse bureaus van easyJet kregen begin 2018 de opdracht om voor het oranje merk meer merkaffiniteit te creëren binnen Nederland. In plaats van een reguliere campagne, kwamen FCB Amsterdam, OMD & BCW op het idee om easyJet hoofdsponsor te laten worden van de schaatsploeg van coach Jillert Anema. Een partnership vanuit dezelfde waarden, gericht op innovatie, efficiëntie en female empowerment. Het is de eerste keer dat easyJet zich op het vlak van sponsoring begeeft.  

 

prestaties

De teampresentatie, gehuld in de nieuwe schaatspakken, gaf het startschot voor de sponsoring met de film: Ready for take-off. De film laat  zien hoe zowel de crew van easyJet als de schaatsploeg zich klaar maken voor de start. En ook hoe de verschillende teams elkaar coachen en werken aan slimme en efficiënte oplossingen om zo samen tot het uiterste te gaan.

 

credits

Klant: easyJet: William Vet (Commercieel manager) & Stephanie Doggen (Marketing Campaign manager)
Bureau: FCB Amsterdam
Creative Directors: Michael Kouwenhoven & Dimitri Hubregtse
Creatie: Viet ta Trong, Tomas Lieverse
Account / strategie: Benno van der Helm
Account: Fabienne Molleman, Aafke Obbes
Media: OMD
PR: BCW (Burson Cohn & Wolfe)
Productie film: Smarthouse
Regisseur: Roel Boorsma
Producer: Danielle Guirguis, Anders Hedberg
Production manager: Anouk Scheffens
D.O.P. : Marc de Meijer
Focus Puller: Marinka Schippers
Gaffer: Paul Wilens
Geluid: Dominique Happé
Editor: Will Judge
Sound: Massive Music