Spullen van zolder voor Stichting Kinderen Kankervrij (KiKa)

27-02-2018 (10:59) - Campagnes

Vandaag start de grote fondsenwervende campagne voor de Stichting Kinderen Kankervrij (KiKa): Ruim op voor KiKa. De campagne is samen met Frits Hirschstein van KiKa bedacht door Goud Uberconnected en verder ontwikkeld met de steun, vaak voor niets, van veel andere bedrijven en personen. 


Met de campagne wordt heel Nederland gemobiliseerd om zolders, kelders, garages en schuren op te ruimen en de nog goed bruikbare spullen aan te bieden op Marktplaats. Op de speciale website Marktplaats.nl/kika kunnen mensen zien welke producten voor KiKa te koop zijn. Geld dat aan deze producten wordt besteed gaat direct naar een speciale KiKa-rekening.


Met de opbrengst van de campagne wordt de vierde verdieping van het midden mei te openen Prinses Máxima Centrum ingericht. Hierdoor kunnen maar liefst 100 extra onderzoekers hun werkzaamheden in Utrecht verrichten. Met de opbrengst van de fondsenwervende Draag je steentje bij-campagne uit 2013 werd het fundament gelegd voor de realisatie van dit kinderoncologisch centrum. Met deze campagne, ook van de hand van Goud Uberconnected, werd 8,5 miljoen euro opgehaald.


media

De Ruim op voor KiKa-campagne wordt vanavond in RTL Late Night besproken door Humberto Tan en Frits Hirschstein, directeur van KiKa en door prof. dr. Hans Clevers. Morgen op 28 februari, volgt op RTL4 een speciale uitzending van Peter van der Vorst: Van der Vorst zoekt spullen. In dit programma gaat Peter van der Vorst op bezoek bij BN’ers, waaronder minister-president Rutte, om spullen te zoeken. Hij bezoekt ook gezinnen die te maken hebben met kinderkanker. De campagne loopt door tot eind maart en wordt ondersteund door tv, radio, outdoor, print, online en social media.