Stop nooit met spelen kinderen

04-01-2018 (12:27) - Campagnes

Met zijn nieuwe campagne Stop Nooit Met Spelen, wil Jantje Beton Nederlandse kinderen aanmoedigen om vooral lekker buiten te blijven spelen. De campagne werd gemaakt in samenwerking met KesselsKramer en Just.
 

tijdgebrek

Jantje Beton is bang dat kinderen niet meer toekomen aan buitenspelen, omdat ze steeds meer moeten; School, sport, pianoles, huiswerk, en dan ook nog eens alle sociale media bijhouden op hun smartphone. En dat terwijl het voor de lichamelijke en geestelijke ontwikkeling van kinderen juist zo belangrijk is om lichaamsbeweging te krijgen in de frisse lucht. In de campagne staan kinderen die zich dit realiseren in de hoofdrol.
 

minder broccoli

Met eigen gemaakte borden roepen zij op tot meer spelen. Dus minder broccoli en opruimen, en meer vrije tijd en spelen. Het is het positieve activisme waar Jantje Beton om bekend staat. En dat doen ze al vijftig jaar. KesselsKramer ontwikkelde ter ere van het jubileum een nieuwe huisstijl. Daar hoort uiteraard een website bij, hier heeft Just zich over ontfermd. 
 

landelijke collecte

Stop Nooit Met Spelen is te zien in print en op tv. Om zijn oproep kracht bij te zetten, houdt Jantje Beton van 5 tot en met 10 maart een landelijke collecte, met als doel om meer kinderen aan het spelen te kunnen krijgen.  
 

credits 

Verantwoordelijk bij klant: Ellen Fronik, Rob van Gaal
Strategie, creatie, productie: KesselsKramer
Website design, productie: Just
Concept TVC & fotografie i.s.m. Stichting Eddie the Eagle museum
Regie: Jacobine van Hellemond
Edit: Amber Hooijmans
Muziek & Sound design: Jesse Koolhaas / Mystic Brew
Post productie: De Grot
Fotografie: Simon Wald-Lasowski