Stop searching. Start watching

04-10-2017 (09:14) - Campagnes

Deze week start premium filmservice Film1 met een nieuwe campagne ‘Stop searching. Start watching’. In drie TVC’s wordt er ingespeeld op de frustratie van het zoeken. Met altijd het nieuwste aanbod op Film1, on demand of lineair, en een overzichtelijk menu hoeft er niet gezocht te worden. De campagne draait de komende maanden op TV, radio, getarget via DOOH bij trein- en metrostations, social media, bannering en SEA.
 

De ontwikkeling en creatie van de campagne lag in handen van design- en reclamebureau Just. Voor de productie is Supersolid aangehaakt. 
 

De nieuwe campagne van Film1 richt zich op het gemak voor de consument, in lijn met de laatste digitale stappen die de filmservice heeft gezet, zoals een lineair on demand kanaal en de volledige koppeling via Sony Playstation®.
 

In de drie comercials staat zoeken centraal. In elke variant verandert het scenario, alleen de rationale blijft hetzelfde. Een stel komt thuis, maar ze komen hun huis niet in, want de sleutels zijn kwijt. Een man raapt zijn schone was bij elkaar, maar vindt geen twee gelijke sokken. Een vrouw heeft een afspraakje via een dating app, maar deze valt tegen en ze swipet direct verder. In alle gevallen wordt het zoeken gestaakt om een film bij Film1 te gaan kijken.
 

Credits

Client: Film1
Country Manager - Oscar Kales
Marketing Manager - Yigal van Gelderen
Digital Marketeer - Dewi Cleonise
 
Agency: Just
Strategie + Concept - Merijn Straathof 
Strategie - Jeroen Wielaard
Account - Alex de Kok 
 
Production company: Supersolid
Director - Jelle pothoven
Creative Producer  - Laurens Mooiweer
Production Manager - Anita Poric
D.O.P. - Ewoud Bon
Editing & VFX - Supersolid
Color - Serhan Meewisse
Sound Design - KH Music
Photography - Tim Stet