Sun-experts maken comeback in Powered by Nature campagne

06-05-2019 (18:01) - Campagnes

Ooit waren ze niet weg te denken uit het Nederlandse reclamelandschap. De experts van Sun, ietwat nerdy productontwikkelaars wiens volledige leven leek te draaien om de vaatwas. Na jaren van afwezigheid keren ze nu weer terug in een campagne voor Sun’s eco-label innovatie: Sun Powered by Nature. 


Robin Fafié, Brand Manager Home & Hygiene bij Unilever: “Sun Powered by Nature is een doorbraak binnen de categorie. Het is een uniek eco-label vaatwastablet die de vaat ook werkelijk goed reinigt”. Met de introductie speelt Sun in op de groeiende behoefte van consumenten om een steentje bij te dragen aan een schonere planeet. Fafié: “Je merkt dat er steeds meer vraag is naar duurzame producten die het milieu minder belasten. Wij brengen daarom nu dit nieuwe vaatwastablet naar de markt met de gegarandeerde reinigingskracht die de consument van Sun kent, die zelfs ook effectief werkt in vaatwasprogramma’s met lage temperaturen. Met deze introductie wil Sun zich nadrukkelijker manifesteren als dé expert in vaatwas.” 


low interest

Paul van Kuilenburg, strategy director bij MullenLowe Alfred, licht toe waarom de Sun-experts weer zijn teruggehaald. “Vaatwas is low interest. De verschillende merken in deze categorie worden veelal met elkaar verward. De uitdaging was dus niet alleen om op te vallen en bij te blijven met onze nieuwe propositie; dit moet ook gebeuren op een manier die onmiskenbaar van Sun afkomstig is”. Zo kwamen Sun en MullenLowe Alfred samen tot de beslissing de Sun-experts nieuw leven in te blazen. Van Kuilenburg: “We zijn op zoek gegaan naar een vehikel om Sun in de hoofden van consumenten te verankeren. Wanneer je zo’n vehikel nieuw bedenkt, begin je op 0. Met de experts profiteren we van bestaande memory structures. Ze vallen op, ze werken bij Sun en ze communiceren expertise. En als productontwikkelaars zijn ze de perfecte spreekbuis om innovaties zoals Powered by Nature onder de aandacht te brengen.”


credits

Klant: Sun
Eindverantwoordelijke klant: Willem Brandt, 
Hajar Alafifi, Robin Fafié
Bureau: MullenLowe Alfred
Strategie: Paul van Kuilenburg
Account: Sanne Tolsma, Stéphanie Freitag
Creatie: Jan-Willem Smits, Patrick de Zeeuw
RTV: Vittoria Robijns
Productiemaatschappij: SuperEasterFeather
Regisseur: Sven Super
Producer: Arjan Oosterveer
D.O.P.: Ruzbeh Babol
Editor: Kevin Whelan
Online: Postoffice
Grading: Marina Starke 
Muziek: GoodSounds