SuperHeroes introduceert eerste TikTok Sitcom

07-12-2020 (17:26) - Campagnes

 

De première van de TikTok Sitcom Almost Home For the Holidays is onderdeel van #ForAllofUsFridays. Deze nieuwe wereldwijde campagne van SuperHeroes, Lenovo en Intel brengt het ‘bijna weekend gevoel’ terug met een reeks online events.
 
De TikTok Sitcom Almost Home For the Holidays combineert de wetten van de klassieke sitcom met de typische humor en stijl die kenmerkend voor TikTok zijn. De hoofdrol is voor TikTok #actingchallenge Queen @ElianaGhen. "TikTok is het perfecte platform om nieuwe dingen te proberen. Het is fantastisch om te zien hoe enthousiast iedereen reageert en meedoet", zegt Ghen.
 

Duet me.

Het verhaal wordt verteld in vijf TikTok-video's waarin Ghen haar deel van het script uitvoert, en daarbij haar followers uitnodigt om mee te spelen in de andere rollen. Dit leverde al snel duizenden duetten op en miljoenen organic views. “TikTok op deze manier gebruiken was voor ons ook nieuw. De energie en creativiteit van de ‘duetters’ was geweldig en zorgde voor een mooi eindresultaat, geheel in TikTok stijl'', zegt SuperHeroes ECD Rogier Vijverberg.
 

Première op TikTok

De TikTok Sitcom van drie minuten, getiteld: "Almost Home for The Holidays", ging in première in drie delen op 27 november op@ElianaGhen’s TikTok. Het verhaal volgt de avonturen van een vrouw die voor the holidays naar huis wil vliegen, ondanks nieuwe veiligheidsvoorschriften voor luchtvaartmaatschappijen, een ijverige grondsteward en de gevoelige “hulphond” Sparkles.

Voor de komende vrijdagen staan nog op het programma: een Instagram Red Carpet event en een 2020 verdwijn-machine met onder andere uitvinder Adam Savage.