TBWA\NEBOKO en adidas helpen plasticvervuiling van de oceanen te bestrijden

09-07-2018 (09:35) - Campagnes

TBWA\NEBOKO, creatief bureau van Global adidas Running, heeft een wereldwijde campagne gecreëerd voor de nieuwste UltraBOOST hardloopschoen en een activatie die het bewustzijn vergroot voor de dreiging van plasticvervuiling in de oceanen.

 
Elk jaar eindigt er 8 miljoen ton plastic in de oceaan. adidas gelooft dat sport niet alleen levens kan veranderen, maar ook de wereld. Het sportmerk zet deze woorden ook dit jaar kracht bij met de FW18 UltraBOOST Parley. De garen van de schoen zijn gemaakt van Parley Ocean Plastic™, een textiel gewonnen uit geüpcycled plastic onderschept op kustgebeiden en stranden. Elk paar voorkomt dat ongeveer 11 plastic flessen in de ocean terecht komen. adidas werkt sinds 2015 met Parley for the Oceans, een organisatie die aandacht vraagt voor de schoonheid en kwetsbaarheid van de oceanen.

 
Voor de lancering van de UltraBOOST Parley heeft TBWA\NEBOKO in samenwerking met PSYOP and GOLDEN WOLF een opvallende animatie geprodcueerd. In de stop-motion video vormen de garen van de schoen het doek. Daarop wordt de oorsprong van de UltraBOOST Parley vertelt doormiddel van fraai borduurwerk. De content wordt uitgerold via adidas kanalen in bioscopen, online video, outdoor, social, in-store en print.


Toolkit

Daarnaast heeft TBWA\NEBOKO een toolkit gecreeerd voor Run for the Oceans. In deze wereldwijde activatie worden gemeenschappen opgeroepen om zich in één beweging te verenigen om het bewustzijn te vergroten voor de dreiging van plasticvervuiling in de oceanen. TBWA\NEBOKO bouwde de campagne uit van een lokale activitie tot een wereldwijd initiatief en ontwikkelde middelen voor 6 hoofdsteden. Hardlopers kunnen meedoen door te rennen op de GPS-app Runtastic. In China dragen hardlopers hun kilometers bij de Joyrun-app.


TBWA\NEBOKO produceerde een scala aan video content en een omvangrijke toolkit samen met regisseur R.J. Sanchez van SNOW BEACH en fotograaf Sophie Hemels van Cake Photography. In de content zien we lokale adidas-hardloopgroepen en influencers die de eerste stap zetten en het goede voorbeeld geven.

 
De vooruitgang kan live gevolgd worden op www.adidas.com/parley


Credits

Client: adidas
Agency: TBWA\NEBOKO
Music Company: Format Entertainment
Composer: The Math Club
Vocalist: Tia P.
Sound: The Ambassadors
Retouching: Loupe Amsterdam|

ULTRABOOST PARLEY
Production Company: PSYOP
Director: Marco Spier
Animation Company: GOLDEN WOLF

RUN FOR THE OCEANS
Production Company: SNOW BEACH
Director: R.J. Sanchez
Post Production: Captcha
Photography Production: Cake Film & Photography
Photographer: Sophie Hemels