Terre des Hommes tegen kinderarbeid in tech en cosmetica

05-06-2018 (11:16) - Campagnes

Terre des Hommes en Open Now ontwikkelden in nauwe samenwerking een campagne om kinderarbeid in Micamijnen onder de aandacht te brengen. Mica is een product waar weinig mensen van gehoord hebben, maar het zit in allerlei spullen zoals in auto-onderdelen, elektronische apparatuur en cosmetica.


Mensen kunnen hun betrokkenheid laten merken door het tekenen van een petitie die bedrijven hier in Nederland oproept hun verantwoordelijkheid te nemen. Als consumenten het maar weten, accepteren ze geen kinderarbeid in producten.Terre des Homme vindt dat kinderen horen niet in mijnen maar op school en daarvoor werken ze met de hulp van donateurs en vrijwilligers aan kindvriendelijke dorpen in India waar de kinderen naar school kunnen gaan. 

 

optimale conversie

“Door de customer journey nauwkeurig in te richten vanuit gedragspsychologisch perspectief zorgen we voor een optimale conversiekans tegen een verantwoorde investering”, aldus George Ooms, team lead private market van Terre des Hommes.


In de campagne wordt PR, outdoor, social media en televisie ingezet. Daarnaast dragen de ambassadeurs van Terre des Hommes hun steentje bij. Open Now was verantwoordelijk voor de campagne en de bijbehorende gedragsstrategie en maakte diverse uitingen waaronder een spreekbeurt waarin een Indiaas meisje vertelt over haar dagelijkse arbeid in een micamijn met haar vriendjes en vriendinnetjes.

 

credits

Terre des Hommes: George Ooms, Roema Rambhadjan, Jolanda van Witzenburg, Jos de Wit
Gedragsstrategie en creatie: Open Now
Productiemaatschappij: Deep Thought Productions




 

De video wordt geladen, een moment...duurt het te lang, refresh dan even.