Topsporters roepen Nederland op om hulp te geven én te vragen

25-05-2020 (14:49) - Campagnes

Vanaf vandaag schitteren Rico Verhoeven, Dylan Groenewegen en Jackie Groenen in een TV commercial, op outdoor posters en in print uitingen. De uitingen zijn door bureaus, die lid zijn van de VEA, belangeloos gemaakt om aandacht te vragen voor de sociale initiatieven op NLvoorelkaar, het grootste vrijwilligersplatform van Nederland.
 
Deze commercial is het vervolg op de variant die begin mei live ging met de spelers van het Nederlands Elftal en die bij NLvoorelkaar voor aanzienlijk meer traffic en matches heeft geleid. De campagne komt tot stand door samenwerking tussen Czar, Fresh Bridge, Helden Media, Lijm Amsterdam, mønaerk, qontent matters, UM en 2twintig PR. De mediaruimte wordt geboden door onder andere RTL, Talpa, DPG, Mediahuis, Ster, Exterion Media en Ocean Outdoor.
 
Dat de vorige NLvoorelkaar campagne gewerkt heeft laten de cijfers zien. Met tot nu toe in 2020 617.000* websitebezoekers,12.5000 ingeschreven deelnemers en 19.000 gerealiseerde matches is het duidelijk dat de behoefte groot is.
 
In de uitingen van de nieuwe campagne zien we Rico zich inzetten voor jongeren en hen helpen om in beweging te komen. Jackie heeft het initiatief ‘Maatjes Gezocht’ van het Oranjefonds omarmd. Een initiatief om mensen van alle leeftijden met elkaar in contact te brengen tegen eenzaamheid. Dylan Groenewegen steunt ‘Bezorg de Zorg’, een boodschappen-bezorgservice voor zorgverleners en ouderen.
 
De topsporters uit deze nieuwe campagne hebben de initiatieven zelf geselecteerd en supporten deze persoonlijk. Daarbij worden Nederlanders die hulp nodig hebben of hulp willen bieden, opgeroepen elkaar te vinden op NLvoorelkaar.nl.