Toyota strikt Ireen Wüst

30-01-2018 (10:27) - Campagnes

Tijdens de Olympische Winterspelen maken veel sporters iets wat ooit onmogelijk leek toch mogelijk. In Toyota’s nieuwe campagne Start Your Impossible moedigen Olympisch kampioen Ireen Wüst en Paralympisch snowboarder Chris Vos iedereen aan om ook het onmogelijke mogelijk te maken.

 

emotionele portretten

Toyota is sponsor van zowel Olympische en Paralympische Spelen. Met deze campagne toont het automerk zijn betrokkenheid bij al deze sporters, die soms schier onmogelijke prestaties leveren. De campagne werd ontwikkeld door Etcetera. De campagne bestaat uit twee korte video’s die beide een emotioneel portret tonen van absolute topsporters die er alles aan doen om zichzelf te verbeteren en zo het onmogelijke mogelijk te maken.

de beste zijn

De bekendste van de twee is Ireen Wüst, de meest succesvolle Nederlandse olympiër ooit. Wüst: ‘Als klein meisje droomde ik ervan een keer olympisch kampioen te worden. Ik denk niet in beperkingen, maar in dromen. Niets is onmogelijk. Ik wil niet alleen de beste zijn, maar ook blijven. Daar doe en laat ik alles voor. Ik geloof dat als je ergens vol voor gaat, er veel meer mogelijk is dan je denkt.’ 

opstaan en doorgaan

Het andere portret laat het verhaal van de nog maar 19-jarige Chris Vos zien. Toen hij vijf was raakte hij verlamd in zijn rechterbeen. Doorzettingsvermogen en wilskracht deden hem alsnog de top bereiken. Nog voor zijn twintigste neemt hij als snowboarder deel aan de Paralympische Spelen. Vos: ‘Het eerste wat de artsen zeiden tegen mijn ouders was: dit is de laatste keer dat jullie je kind zullen zien, dus neem maar afscheid van hem. In het ziekenhuis zeiden ze dat ik nooit meer zou kunnen lopen, laat staan sporten. Met snowboarden had ik echt het gevoel dat ik ervoor kon gaan. Als je valt: opstaan, hoofd omhoog en door blijven gaan.’
 
En zo heeft iedereen op zijn eigen manier de mogelijkheid om het onmogelijke na te streven. Met deze indrukwekkende verhalen wil Toyota laten zien dat deze instelling perfect pas bij het merk. 
 

credits

Opdrachtgever: Louwman & Parqui B.V.
General Manager Marketing & Communicatie: Willem Verschuur
Marketing & Communicatie Manager: Martijn van de Ven
Campagne Managers: Nicole Groeneveld, John de Wit
Manager Press & Public Affairs: Guido Roozekrans
Reclamebureau: ETCETERA. RED URBAN, DAYBREAK
Creative Director: Ben Imhoff
Art director: Maarten Reynen
Senior copywriter: Michiel Otting
Business Director: Martin Stiemer
Producer: Marcella Beekman, Remko Esser
Strategy partner: Frank Huiberts
Strategy director: Job Koopman
Design: Lynnet Wams
Productiemaatschappij: KAAPS B.V. 
Regisseur: Eelco de Winter
DOP: Frank Borghstijn
Cameraman: Ward Brandsma & Karel Schepp & Olaf Tijhuis
Producer: Anne Lieve Steendijk
Geluid: Erik Thomassen, Sound: KLEVR: Alan van Ramshorst & Lennart Kleinen
Drone operator & cam pilot: Marvin Dechene, Daan Hartge
Grading: Karel Schepp, Gaffer: Joris Luchtigheid, Best boy: Sean Vogel & Matthijs Kardoes,
Assistent licht: Rick van Oers, Grip: Nick van Galen, Visagie: Annelies Bastemeijer, P.A.: Julie dekker & Nathalie Tangkau
Content productie: HELDEN MEDIA
Directeur: Barbara Barend
Partner, creative & strategy: Arne Mosselman
Producer: Richard Jansen