Unicef doet #meerdanmeedenken

07-12-2017 (15:58) - Campagnes

Vanaf vandaag is de TV commercial te zien van de nieuwe wintercampagne van UNICEF. In een ontroerende video roept de hulporganisatie (met een speciale rol voor de stem van rapper Akwasi) Nederlanders op om via www.unicef.nl/deken een donatie te doen. 


Winterkou bedreigt de kwetsbare gezondheid van Syrische kinderen. De tenten of kapot geschoten huizen waarin zij wonen bieden te weinig bescherming. Geld voor verwarming of warme kleding is er niet. Dekens zijn voor deze kinderen van levensbelang. Om warm te blijven, de wintermaanden door te komen en hoop te houden.   


Rico de Lange, creative director Boomerang Agency: ‘Voor ons is de warmte en geborgenheid die een deken geeft heel vanzelfsprekend. Voor Syrische kinderen is een deken veel meer van dat. Door dat contrast uit te vergroten, vragen we mensen stil te staan bij het lot van deze kwetsbare kinderen.’ 


Boomerang Agency is verantwoordelijk voor het concept en de doorvertaling naar media waaronder televisie, radio en social media. 


credits

Client: Unicef Nederland
Verantwoordelijk bij klant: Angela Baas, Martine Dekker
Concept: Robbert Maruanaija, Rico de Lange, Marco van Houwelingen, Ashleigh Brennan
Strategie: Ronald de Vreede, Lara Mikocki
Regie: Eldin Fetahovic, Robbert Maruanaija
Executive producer: Fikret Fetahovic
Camera: Bart Hol, Olaf van Dam
Gaffer: Paul Roelofse
Best-boy: Age van der Kuip, Michiel Kingma
Styling: Fleur van Ledden Hulsebosch
Visagie: Michela di Simone
Producer: Milou van den Bosch
Editors: Shebanjah Klaasen, Merel van der Putten, Steven Kuijs
Sound Post: Soundsright
Account Manager: Milo Duyff