Unilevers' Simple zet eerste stappen op Nederlandse markt

26-10-2017 (15:35) - Campagnes

 
Het van oorsprong Engelse gezichtsverzorgingsmerk Simple is sinds kort in Nederland verkrijgbaar. Simple, al 50 jaar bekend als dé gevoelige huid expert, maakt milde reinigings- en verzorgingsproducten op basis van pure, huidvriendelijke ingrediënten, vrij van kunstmatige geur- en kleurstoffen. De belangrijkste merkwaarden zijn ‘puur’, ‘zacht’ en ‘verzorgend’. Voor de introductie ontwikkelde Weber Shandwick een PR- en influencer-marketingprogramma dat volledig gericht is op de jonge doelgroep van het merk.
 

Hou het simpel 

Simple richt zich op vrouwen van 17 tot 35 jaar, een doelgroep “that wants it all”: een grote liefde, een druk sociaal leven, een uitdagende baan, een mooi huis, vaak op reis gaan en ondertussen natuurlijk ook de familiecontacten goed onderhouden. Dit zorgt ervoor dat niet alleen deze vrouw, maar ook haar gevoelige huid de hele dag ongemerkt ‘geprikkeld’ wordt. Simple wil dat alle vrouwen elke dag kunnen genieten van hun (drukke) leven en dat hun huid op elk moment goed aanvoelt. Zonder dat ze last hebben van huidirritaties of teveel tijd kwijt zijn aan hun dagelijkse huidverzorgingsritueel. Het leven is al druk genoeg. ‘Hou het simpel’ is daarom het overkoepelende thema van alle marketingactiviteiten.
 

Focus op millenials

Het grotendeel van de activiteiten is gericht op online publiciteit, precies daar waar millennial vrouwen op zoek gaan naar informatie over gezichtsverzorging. Simple werd op social media (Instagram, Facebook) gelanceerd, waarna een selecte groep influencers de producten als eerste mocht testen. Tijdens een groots lanceringsevenement werd het merk vervolgens gepresenteerd aan een grotere selectie (online) pers en influencers. Door een betaalde samenwerking met verschillende beauty bloggers en vloggers werd gegarandeerde aandacht veiliggesteld. De aanpak blijkt een gouden greep. Op social media reageerden fans van het merk lyrisch op de introductie en ook de beautypers blijkt gecharmeerd van de producten en de campagne. Televisie en print worden echter niet bij de introductiecampagne overgeslagen. Simple is te zien in verschillende magazines en de TVC gaat in november van start.
 
De Simple producten zijn exclusief verkrijgbaar bij Kruidvat en Trekpleister
 

Aanpak

Social strategie op Instagram en Facebook
Free publicity door persevenement
Betaalde aandacht via influencer samenwerkingen
 

Credits

Verantwoordelijk bij klant: Unilever; Nicky Kroon, Liane Lens
Strategie, creatie en uitvoer: Weber Shandwick; Hafida Abahai, Laura Machtelinckx, Melody Malekzadeh, Yusra Idrissi
Media: Mindshare; Wandena Jalimsing, Nneka Davelaar, Xanthe van Schoonhoven