V2C Gin recyclet fietswrakken tot flesopeners

08-10-2019 (14:45) - Campagnes

V2C Gin heeft fietswrakken uit de Amsterdamse grachten een tweede leven gegeven als flesopeners. De limited edition openers is ontworpen door kunstenaar en ontwerper David Kroupa en bestaat uit verschillende onderdelen van ‘verdronken fietsen'. 

Elk jaar worden er zo’n 15.000 fietswrakken uit de Amsterdamse grachten gevist. V2C Gin en communicatiebureau SuperHeroes vonden dat deze verdronken fietsen een tweede leven verdienden. SuperHeroes ontwikkelde het idee voor deze exclusieve on-trade premium (bars & restaurants). De campagne is uitgerold om barpersoneel te activeren en merkvoorkeur te creëren onder de doelgroep van gin-liefhebbers.
 
Django Weisz Blanchetta, managing director van SuperHeroes Amsterdam: ‘V2C is een jong, onafhankelijk gin merk en wij helpen hen graag onder de aandacht te brengen in een drukke gin markt. Deze campagne is een van de activiteiten die we met hen uitrollen. Het past perfect bij hun ‘Make it Memorable’ positionering en sluit goed aan bij onze post-advertising aanpak, waarbij we kijken naar een mix van activiteiten om aandacht te genereren voor merken, op allerlei consumer touchpoints.’