Van niks tot barheld in nieuwe campagne Schweppes

15-03-2018 (09:35) - Campagnes

Bureau XXS bouwde voor Schweppes aan een campagne die consumenten met weinig tot geen horeca-ervaring een kans geeft om gevolleerd bartender te worden. In de online serie 'From Zero To Bar Hero' kan iedereen de geselecteerde kandidaten volgen in hun opleiding.


De aftrap van de campagne was in Amsterdam, niet helemaal toevallig tijdens de Amsterdam Cocktail Week. Overal zijn posters te zien met teksten als “For those who think sex on the beach is sex on the beach” en “For those who think bloody mary is a horror movie” die juist consumenten die niets van cocktails weten moeten aanspreken

 

ode aan vakmanschap

Smaak moet je leren volgens het credo van Schweppes 'The Best Things in Life Are Acquired, Not Given' en daarom willen ze laten zien welk proces iemand doorloopt van nul ervaring naar het vakmanschap van bartender. Beste barvrouw van de wereld, Tess Posthumus, is mentor en gaat de kandidaten begeleiden. De serie is online vanaf mei te zien op Schweppes.nl en de verschillende social media kanalen.

 

credits

Klant: Coca-Cola European Partners, exclusieve licentiehouder Nederland van Schweppes International Limited.
Verantwoordelijk bij klant: Karin Steenvoorden, Joost Dijkstra, Laura Huerta,
Bureau: XXS Amsterdam
Concept & Creatie: Barend Stegeman, Wessel Beumer, John de Vries, René Verbong
Strategie: Michael van den Brande
Account: Max de Vries, Marthe Driest
Producer: Robbert Boom
Illustrator: Yau Hoong Tang
Productie: Towel Media