VanMoof brengt elektrische fiets tot leven

14-11-2019 (13:00) - Campagnes

In een nieuwe serie films brengt fietsenmerk VanMoof zijn elektrische fiets tot leven. In diverse korte video’s vertelt de elektrische S2 zelf over zijn technologie die diefstal zinloos maakt, zoals het alarmsysteem, de kick lock, tracking technologie en de Bike Hunters. Ook innovaties zoals de boost button komen voorbij. Het concept werd ontwikkeld door Wefilm Concepts en geproduceerd door Wefilm.
 
In een twee minuten film wordt het karakter, de elektrische S2, geïntroduceerd: een energieke wingman die niets liever wil dan cruisen door de stad. Als hij bij thuiskomst zonder kettingslot wordt geparkeerd, begint de conversatie met een oude roestige damesfiets die tot haar grote teleurstelling wel is vastgeketend. Trots vertelt de S2 waarom het voor dieven zinloos is om alleen al een poging te wagen hem te stelen. Met al zijn technologische smart features is hij ‘s werelds meest nutteloze fiets, voor dieven. Naast de twee minuten film zijn er diverse korte video’s gemaakt die zich focussen op één van de innovaties van de fiets. The content wordt wereldwijd ingezet in all key markten, waaronder Amerika, Engeland, Duitsland, Frankrijk, Nederland en Japan.
 

Credits

Klant: VanMoof
Verantwoordelijke klant: Tessa Hofte Koesveld, Joeri Breebaart, Ties Carlier, Dave Shoemack
Concept: Wefilm Concepts
Strategy: Ruben Cusell
Creative director: Roel Welling
Productie: Wefilm
Director: Tom Rijpert
Producer: Tom Raeymaeckers, Rogier Sol
DOP: Robbie van Brussel
Offline edit: Nicolaas Kroone
Post-production: Captcha