Vitens en Joe Public starten waterbesparingscampagne

17-04-2019 (12:42) - Campagnes

Waterbedrijf Vitens neemt het voortouw in een campagne die mensen bewust moet maken hoeveel zuiver drinkwater je dagelijks verbruikt. Bijvoorbeeld tijdens het douchen, doortrekken van de WC of sproeien van de tuin. 
 

Behoorlijke hoeveelheden, zeker als je beseft dat het gaat om drinkwater van de hoogste kwaliteit. Samen met Joe Public maakt Vitens het verbruik tastbaar door het letterlijk te visualiseren: zo klok je bij een gemiddelde douchebeurt 70 literflessen zuiver drinkwater weg. En met een kwartiertje de tuin sproeien verbruik je zo 100 liter. 
 
Dat levert een relativerend en tegelijkertijd confronterend beeld op. De campagne wordt uitgerold via onder meer online video, print, het eigen wagenpark en redactionele content en er is een centrale rol voor PR. In alle uitingen wordt verwezen naar concrete waterbesparingstips op Vitens.nl. Want het kan allemaal best een beetje minder.


Credits

Bureau: Joe Public Take-Away Advertising
Vitens: Ilse Beers, Judith Zuijderhoudt, Natasa Krivokuca, Aron Dekker
Account: Jolies van Rijn, Willemijn van Eeghen, Rosalieke Mulder
Strategie: Jeroen van Eck
Creatie: Marcel Hartog, Lesley Jutte, Antoine Houtsma
Regie/Fotografie: Martin Dijkstra
Beeldbewerking: Christian Kalse
Producer: Celine Brill
RTV: Sandra Derogee
Geluid: Sound Circus